Proizvođači mobitela plaćat će Googleu od 2 do 40 dolara po uređaju prodanom u EU

Google će za svoje aplikacije na Androidu početi naplaćivati naknadu kako bi izbjegao ponovno kažnjavanje u Europskoj uniji, a sada su poznate i visine tih naknada

Sandro Vrbanus subota, 20. listopada 2018. u 12:17

Ovoga je tjedna Google objavio kako će, primoran europskom regulativom i nedavnom antitrust kaznom, promijeniti način suradnje s proizvođačima mobitela koji svoje uređaje prodaju na tržištima EU. Najveća promjena odnosit će se upravo na segment zbog kojeg je kompanija i kažnjena – zajedničke distribucije vlastitih aplikacija unutar Android OS-a. Najavljene promjene uključuju razdvajanje aplikacija u pakete te naplatu tih paketa proizvođačima mobitela, a The Verge sada doznaje i kolike bi spomenute naknade trebale biti.

Prema internim dokumentima Google bi za svaki mobitel s Androidom plasiran na tržište EU, a ako su na njemu Googleove aplikacije, trebao uprihoditi od 2,5 pa sve do 40 dolara. Naknadu će plaćati proizvođači mobitela (posljedično vjerojatno i krajnji kupci), a ona će varirati od države do države. Također, mobiteli više klase (zanimljivo, sortirani prema gustoći piksela na ekranu) za sobom će vući više troškove. Tako će najveću naknadu Google ubirati od, primjerice, mobitela gustoće piksela preko 500 ppi prodanog na tržištu Velike Britanije, Švedske, Njemačke, Norveške ili Nizozemske.

Najniža naknada iznosit će 2,5 dolara, dok će u prosjeku po svakom uređaju prodanom u EU proizvođači Googleu plaćati oko 20 dolara. Na izbor će svi imati više opcija, no ako odluče na uređajima isporučivati i Googleov preglednik Chrome i pripadajuću tražilicu, onda će naknade biti manje. Standardni paket aplikacija, uključujući i gotovo neizbježni Google Play Store, bit će nešto skuplji ako sa sobom ne nosi i Chrome i tražilicu, od kojih Google najviše zarađuje.

Dodatno, proizvođače će Google "motivirati" na suradnju tako što će onima koji Chrome ne postave u "dock" za aplikacije ukinuti dijeljenje zarade od reklama. Novi cjenik na snagu bi trebao stupiti 29. listopada ali bi se naplata trebala početi primjenjivati tek na uređaje aktivirane počevši s 1. veljače sljedeće godine.