Škoda Fabia
Fabia je dimenzijama i ponudom prostora u kabini bliža čistokrvnim kompaktima nego gradskim autima, a značajan su joj adut i Škodina Simply Clever rješenja. Fabia se može pohvaliti najmanjim koeficijentom otpora zraka u klasi (od 0,28)

Paleta pametnih rješenja u robusnom i prostranom paketu
Kad naraste, postat će Octavia. Šalimo se, naravno. Neće se Fabia izdužiti do najprodavanijeg modela te marke, ali i općenito najprodavanijeg modela automobila u Hrvatskoj. Fabia je tamo gdje treba biti – brani Škodine boje u segmentu gradskih automobila. Trenutačno je aktualna četvrta generacija, koja je u prodajnim salonima od kraja 2021. godine. Tada je bila među najznačajnijim novitetima koji su se pojavili na tržištu, danas je s cijenom od 17.395 eura na našem popisu najpovoljnijih. Po toj cijeni dostupna je Škoda Fabia pogonjena jednolitrenim 3-cilindarskim benzincem od 80 konja. Snaga se na prednje kotače prenosi preko ručnog mjenjača s pet stupnjeva. Tako opremljena Fabia povuče do maksimalnih 175 km/h. U ponudi su još benzinci snage 95 i 115 KS. Početna izvedba Fabije, pod nazivom Essence, serijski dolazi opremljena LED glavnim svjetlima, maglenkama, električnim podizačima prednjih stakala, djeljivim i preklopivim naslonom stražnje klupe, Jumbo Box pretincem, sustavom za prepoznavanje umora vozača, sustavom Front Assist, pomoći za zadržavanje vozila u voznom traku te prepoznavanjem prometnih znakova. Tu su i centralno daljinsko zaključavanje, klima-uređaj, infotainment zaslon dijagonale 8,25 inča, digitalno putno računalo od 8 inča, digitalni radioprijem, Bluetooth povezivanje, stražnji parkirni senzori te električno podesivi i grijani vanjski retrovizori u boji vozila.
U odnosu na prethodnicu, dizajnerski je i tehnološki ova Fabia potpuno nova. Kvaliteta materijala i završne obrade je odlična. Fabijin moderni dizajn donosi mnoštvo zanimljivih detalja, kako izvana tako i u putničkoj kabini. No, ono što najprije zapažamo kad sjednemo u Fabiju jest to da i vozač i putnici uživaju u obilju prostora. Prostora i za koljena i za ramena ima i sprijeda i straga. Svi su Škodini modeli većih su dimenzija od prosjeka svoje klase, pa tako nude i iznadprosječno prostranu unutrašnjost. U skladu s time, Fabia je dimenzijama i ponudom prostora u kabini bliža klasi kompaktnih automobila nego tipičnim gradskim vozilima. U duljinu mjeri 410,8 centimetara, široka je 178 cm, a visoka 145,9 cm. Razmak među osovinama iznosi 256,4 cm, što osigurava prostranu kabinu.
Prema mnogim karakteristikama, Fabia se ističe kao najbolja u klasi. Primjerice, ima najveći prtljažnik u svojoj kategoriji – osnovni kapacitet iznosi 380 litara, dok se preklapanjem naslona stražnjih sjedala povećava na impresivnih 1190 litara. Utovar i smještaj prtljage pritom olakšavaju oblik prtljažnika i brojna Simply Clever rješenja. Naime, osim prostranosti, sve Škodine modele karakterizira i funkcionalnost. Inovativna rješenja, poznata pod nazivom Simply Clever, stoga su i Fabijina osobina. Od svih tih pametnih detalja vjerojatno je najpoznatiji kišobran u posebnom pretincu u vozačevim vratima. Pretinac je vodootporan pa u njega možete odložiti mokar kišobran, a voda koja se ocijedi odvodi se izvan automobila. Nadalje, u prednjim i stražnjim vratima držači su sigurnosnih prsluka, kako bi uvijek bili nadohvat ruke. Džepovi sa stražnje strane naslona prednjih sjedala sadrže i manji džep, prikladan za pametni telefon. Jumbo Box praktičan je pretinac za pohranu, koji se nalazi između vozačeva i suvozačeva sjedala. Aktualna Fabia, ovisno o razini opreme, ima više od 40 tih pametnih detalja: praktične mreže i fleksibilni pretinac u prtljažniku, elemente za fiksiranje prtljage, dvostranu podnicu prtljažnika, kantu za otpad, pretinac za odlaganje na središnjem tunelu za putnike straga.
Kako navode iz Škode, Fabia se u aktualnoj generaciji može pohvaliti najmanjim koeficijentom otpora zraka u klasi (od 0,28). Također, ima najmoderniju opremu za sigurnost i komfor: do devet zračnih jastuka te sustave potpore tijekom vožnje i parkiranja. Dostupni su dvozonski klima-uređaj Climatronic (prvi put u Fabijinoj ponudi), niz opcija povezivanja, opcijski panoramski krov. Kombinirani instrumenti imaju virtualni kokpit s 10,25" TFT zaslonom koji nudi pet varijanti izgleda i mogućnost prikaza karte za navigaciju. U ponudi je multimedijski sustav sa zaslonom veličine do 9,2" u središtu instrumentne ploče, ambijentalnim osvjetljenjem i sustavom Škoda sound.
Škodu Fabiju češki proizvođač Škoda Auto proizvodi od 1999. Nasljednik je Felicije, koja je ukinuta 2001. Fabia je od lansiranja izvornika bila dostupna u "hatchback", karavanskoj (Fabia Combi) i limuzinskoj (Fabia Sedan) izvedbi karoserije. Od 2007. druga generacija nudila se u "hatchback" i karavanskim izvedbama. Treća generacija Fabije predstavljena je 2015., a četvrta 2021. godine. Prva generacija Fabije bila je prvi model koji je koristio platformu A04 Volkswagen grupe – kojoj Škoda pripada – a tu je platformu Fabia dijelila s Volkswagen Polom i Seat Ibizom. U početku, na Fabijin uspjeh u velikoj je mjeri utjecala činjenica da su svi njezini mehanički dijelovi Volkswagenovi ili su razvijeni u suradnji s Volkswagenom, ali bili su ponuđeni u paketu čija je cijena bila niža od cijene ostalih modela u Volkswagen grupi. Danas je Škoda punopravni član obitelji Volkswagen grupacije, s najnaprednijim sustavima i tehnologijama. Vozači njezine modele, pa tako i Fabiju, cijene zbog odličnog omjera uloženog i dobivenog, robusne izrade i trajnosti, funkcionalnosti, pametnih rješenja, moderna dizajna.
Motor | benzinski redni, 3 cilindra |
Obujam | 999 cm3 |
Najveća snaga | 59 kw (80 ks) pri 6300 o/min |
Najveći okretni moment | 93 nm od 3700 do 3900 o/min |
Pogon i mjenjač | prednji, ručni mjenjač, 5 stupnjeva prijenosa |
Pneumatici | 185/65 r15 |
Dimenzije (d x š x v) | 410,8 x 178 x 145,9 cm |
Međuosovinski razmak | 256,4 cm |
Obujam prtljažnika | 380 /1190 l |
Obujam spremnika za gorivo | 40 l |
Prazno vozilo | 1.035 kg |
Nosivost | - |
Najveća brzina | 179 km/h |
Ubrzanje (0-100 km/h) | 15,5 s |
Potrošnja u mješovitoj vožnji | 5,1 l/100 km |
Jamstvo | 6 godina / 150.000 km |
Jamstvo protiv prohrđavanja | 12 godina |
Cijena | 17.395 eura |