Francuski inovator Franky Zapata nije uspio preletjeti La Manche u svojem "Zračnom skuteru"
Francuski pilot i inovator Franky Zapata pokušao je preletjeti La Manche na svojoj novoj letjelici, zamišljenoj kao dokaz koncepta za demokratizaciju zračnog prijevoza. Prvi pokušaj je propao

Francuski izumitelj i pilot Franky Zapata ovog je petka krenuo u svoj novi ambiciozni pothvat – prelet kanala La Manche u letjelici koju naziva "Zračni skuter". Let je planiran s polaskom iz Calaisa u Francuskoj te slijetanjem u zaljevu St Margaret's, u blizini Dovera u Ujedinjenom Kraljevstvu. Događaj je bio osmišljen kao demonstracija mogućnosti nove letjelice njegove tvrtke, a Zapata je bio toliko uvjeren u uspjeh leta da se na njega odlučio uputiti bez padobrana za slučaj nužde.
Nije mu prvi put
Ovo nije prvi put da se Zapata upušta u ovakav izazov. Revni čitatelji možda će se sjetiti njegovog sličnog pothvata iz 2019. godine, kad je uspješno preletio kanal na svojoj prethodnoj inovaciji, letećoj dasci "Flyboard". Putovanje dugo 36 kilometara tada je bio završio za 22 minute, dosegnuvši maksimalnu brzinu od čak 202 km/h. Taj je prelet ostvaren iz drugog pokušaja, a niti ovog puta prvi mu pokušaj nije uspio.
Ovoga petka Zapata je sjeo u svoju novu letjelicu i bio spreman preletjeti La Manche tamo i natrag za oko sat i deset minuta. Međutim, već nakon 17 minuta došlo je do određenih tehničkih problema, pa je odlučio okrenuti se i vratiti na mjesto polijetanja u Calaisu. Međutim, devet minuta nakon toga zajedno s letjelicom završio je u vodi. Odatle su ga vrlo brzo izvukli članovi njegovog spasiteljskog tima, a prošao je, prema prvim izvješćima, bez ozljeda.
(Navodno) lak za upravljanje
Za razliku od "Flyboarda", za čije je upravljanje bila potrebna određena vještina, "Air Scooter" je, prema riječima Zapate, značajno jednostavniji za korištenje. Riječ je o hibridnoj ultralakoj letjelici s vertikalnim polijetanjem i slijetanjem (VTOL). "To je vrsta letećeg robota. Kad ste unutra, samo zatražite od stroja da ide negdje. Osjećate se kao pilot, ali stroj izvršava samo ono što računalo želi, tako da je sve izuzetno jednostavno", pojasnio je.
Zapata naglašava kako je "Zračni skuter" lakši i jeftiniji za upravljanje u usporedbi s tradicionalnim zrakoplovima ili helikopterima. Glavni cilj njegove tvrtke jest demokratizirati zračna putovanja – no do uspješne demonstracije nove letjelice proći će, očito, još neko vrijeme.