Zbog jedne matice svi modeli Boeinga 737 Max moraju na pregled
Svojedbno 'problematični' putnički zrakoplov Boeing 737 Max suočen je s novim problemom. Ovoga puta nije riječ o "krpanju" softvera, već o tehničkom problemu s labavim ili nedostajućim maticama na sustavu kormila
Američki proizvođač zrakoplova Boeing obavijestio je sve vlasnike svojeg putničkog modela 737 Max da moraju provesti izvanrednu tehničku kontrolu tih zrakoplova. Vjerojatno najkontroverzniji putnički zrakoplov u posljednjem desetljeću, problematični 737 Max, zbog tehničkih je problema bio prizemljen dugo vremena i gotovo pa zauvijek napušten, ali se nakon softverskih zakrpa sustava MCAS ipak vratio u službu.
Nezategnute matice
Ovoga puta problem s njime je "hardverske" naravi. Na jednom zrakoplovu tehničari neimenovane aviokompanije pri redovnom su održavanju otkrili potencijalno velik kvar. Na dijelu mehanizma koji kontrolira kormilo, na jednoj sponi pronađen je vijak s maticom – koja nedostaje. Nakon što je taj slučaj prijavljen Boeingu, sličan je problem pronađen i u proizvodnji. Na jednom, još neisporučenom, Boeingu 737 Max matica na istom je mjestu bila nedovoljno dobro pričvršćena.
Iz Boeinga kažu kako su u oba slučaja popravili kvar, tj. zategnuli potrebnu maticu na vijak, ali da sada žele provjeriti svih trenutačno aktivnih 1.370 zrakoplova tog modela, koji su u upotrebi diljem svijeta. Tehničarima za takvu preventivnu provjeru treba oko dva sata po zrakoplovu, a aviokompanije moraju to obaviti što prije te o svemu obavijestiti nadležne regulatore. Američka Agencija za civilno zrakoplovstvo (FAA) poručila je da pozorno prati razvoj događaja, a u slučaju pronalaska još olabavljenih ili nedostajućih matica najavili su i "dodatne akcije".