Apple ima problema s uvođenjem umjetne inteligencije u Kini

Apple nastoji uvesti modele umjetne inteligencije za iPhone i druge proizvode na kineskom tržištu, pa kompanija pokušava različitim pristupima, uključujući posjete na visokoj razini, potencijalna partnerstva i snalaženje u složenim kineskim regulatornim zahtjevima.

Bug.hr utorak, 26. studenog 2024. u 20:13

Financial Times navodno citira  "visokog dužnosnika kineske Uprave za kibernetički prostor" koji je, tvrde, upozorio da će strane tvrtke proći kroz dugotrajan i težak proces dobivanja odobrenja za svoje AI modele ako ne uspostave partnerstva s lokalnim grupama. Ovaj stav predstavlja veliki problem ne samo za Appleove planove uvođenja AI značajki na kinesko tržište, već i za druge kompanije koje će pokušati na kinesko tržište dovesti proizvode izvan kategorije mobitela.

Apple pregovara s Baidu, ByteDance i Moonshot

Proces regulatornog odobrenja za pružanje usluga generativne umjetne inteligencije javnosti u Kini obično uključuje službeno testiranje velikih jezičnih modela. Međutim, kineski dužnosnik je naznačio da strani proizvođači uređaja mogu očekivati jednostavniji proces odobrenja ako koriste već provjerene jezične modele kineskih grupa. Apple vodi razgovore s kineskim tehnološkim tvrtkama kako bi omogućio rad Apple Intelligence sustava u zemlji. Ti razgovori uključuju pregovore s tražilicom Baidu, tehnološkom grupom ByteDance i startupom Moonshot, koji stoji iza AI chatbota Kimi.

Kina je Appleovo najvažnije tržište izvan SAD-a

Tim Cook, izvršni direktor Applea, posjetio je Kinu tri puta ove godine, što naglašava važnost tog tržišta za tvrtku. Tijekom posljednjeg posjeta u listopadu, Cook je lokalnim medijima rekao da Apple "vrijedno radi" na predstavljanju Apple Intelligence sustava u Kini. Ako Apple ne bude mogao koristiti vlastite modele u Kini, možda će morati koristiti jezične modele kineskih partnera za sve značajke generativne umjetne inteligencije u telefonima koji se prodaju na kopnenom dijelu Kine.

Kina je Appleovo najvažnije tržište izvan SAD-a, s udjelom od 17% prihoda u godini koja je završila u rujnu. Međutim, zabilježen je pad prodaje od 8% u odnosu na prethodnu godinu. Razloga ima mnogo, na primjer kampanja za smanjenje korištenja iPhonea među kineskim državnim službenicima, otpor zbog američko-kineskih odnosa te konkurencija nacionalnog prvaka Huaweija, koji je već integrirao ponude generativne umjetne inteligencije u svoje najnovije uređaje.

Mogući ishod "2025 ili kasnije"

Neizvjesnost oko regulatornog procesa vjerojatno će odgoditi uvođenje Apple Intelligence sustava u Kini. Analitičar JPMorgana Samik Chatterjee sugerira da bi se vremenski okvir mogao pomaknuti "duboko u drugu polovicu 2025." ili kasnije. Očekuje se da će Apple zauzeti "fleksibilan" pristup, težeći partnerstvima s Baiduom i drugim manjim tvrtkama u Kini kako bi poboljšao svoje šanse za dobivanje odobrenja.