Nije trebalo dugo čekati: Google u rezultate pretraživanja tzv. sažetke, uvodi oglase

Naravno da dolaze oglasi u Googlove AI Preglede. Kako i ne bi kad bez njih pada promet kroz plaćene linkove, a s time i prihod

Ivan Podnar srijeda, 22. svibnja 2024. u 10:55

Nije prošlo ni desetak dana kako je Google na I/O konferenciji predstavio novu funkcionalnost na popularnoj tražilici  Nazvali su je AI Overviews.  Na vrhu stranice rezultata pretraživanja pojavljivati će sažeci generirani umjetnom inteligencijom, nagovijestila Liz Reid, Head of Search. Mnogi su se poradovali da će izbjegavati šumu linkova, bez agresivnih oglasa, umetnutih negdje između traženih odgovara.

Oglasi unutar AI Pregleda

Jučer je stigla vijest da će u te AI preglede uskoro početi uključivati oglase. Oglasi će se "pojaviti unutar AI Pregleda u odjeljku jasno označenom kao 'sponzorirano' kada su relevantni i za upit i za informacije u AI Pregledu," napisala je Vidhya Srinivasan, Googleova potpredsjednica i generalna direktorica za oglašavanje, u objavi na korporacijskom blogu. "AI Pregled će se osloniti na oglase iz postojećih kampanja oglašivača", što znači da se oni ne mogu potpuno isključiti iz eksperimenta niti moraju prilagođavati postavke i dizajn svojih oglasa. 

Radost korisnika nije, dakle, trajala dugo. Google je objavio video kako bi to moglo izgledati, na primjeru kad korisnik pita kako dovesti u red izgužvanu odjeću. Mogao bi dobiti sažetak generiran umjetnom inteligencijom, ali i s oglasima za sprejeve koji navodno pomažu osvježiti garderobu.

Strah od konkurencije i gubitka prihoda

Google je bombastično najavio kako tražilica, a i cijela kompanija, ulaze u "AI eru“, međutim, zna se da je iza zavjese, strah od konkurenata, ChatGPT ili startupa Perplexity, koji taj posao obavljaju bolje i jednostavnije, za sada, bez bockanja oglasima.

Nema tajne, oglasi na tražilici su ključni za prihode Googlea, a promjene mogu donijeti velike posljedice. Čak i male promjene, kao uklanjanje oglasa s vrha stranice rezultata na tražilici, može utjecati na prihod. Stoga je razumljivo da Google ne želi mijenjati ono što dobro funkcionira. No, u svijetu velikih novaca, povratak oglasa gdje nisu bili najavljeni pred desetak dana, ne bi trebao biti veliko iznenađenje. Jer, ovdje se radi o značajnim iznosima: u 2023. godini, Google je ostvario ukupni prihod od oglašavanja u iznosu od 237,86 milijardi američkih dolara, što predstavlja porast od 6 posto u odnosu na 2022. godinu.