Rast prihoda i dobiti Hrvatskog Telekoma u prvih devet mjeseci 2024. godine
Dobri poslovni rezultati Hrvatskog Telekoma: bilježi se rast prihoda od 5,5%, rast EBITDA AL od 5,0%, uz 161 milijun eura ulaganja te rast neto dobiti za 10,8%

Hrvatski Telekom objavio je svoje poslovne rezultate za prvih devet mjeseci 2024. godine. Među podacima ističu se rast prihoda od 5,5% na godišnjoj razini, potaknut solidnim rezultatima u mobilnim i fiksnim uslugama te sistemskim rješenjima.
Snažan rast prihoda doveo je do povećanja prilagođene EBITDA AL za 5,0% na godišnjoj razini i rasta neto dobiti za 10,8%. Pozitivan komercijalni zamah i rast prihoda, u kombinaciji s inicijativama za transformaciju i povećanje učinkovitosti, omogućili su HT-u da ublaži utjecaj rastućih operativnih troškova zbog povećanja troškova radne snage i stalnih inflacijskih pritisaka, stoji u izvješću najvećeg domaćeg telekoma.
U prvih devet mjeseci 2024. godine ulaganja su se intenzivirala i iznosila su 161,0 milijuna EUR, što odražava godišnji rast od 14%, potvrđujući posvećenost Hrvatskog Telekoma ubrzavanju digitalizacije Hrvatske i izgradnji ključne infrastrukture diljem zemlje.
Širenje optike
Tijekom prvih devet mjeseci dodatno je proširena njihova FTTH mreža, povećanjem pokrivenosti za dodatnih 23% na godišnjoj razini. To je kompaniju približilo cilju, pokrivanju više od 1,1 milijun kućanstava gigabitnim optičkim brzinama prijenosa podataka.
Mobilna mreža HT-a ponovno je, šestu godinu zaredom, osvojila Ookla nagradu za najbolju i najbržu mobilnu mrežu u Hrvatskoj. Početkom ove godine neovisna istraživanja koja su proveli regulator HAKOM te istraživanje umlauta dodatno su potvrdila mrežu Hrvatskog Telekoma kao najbolju u Hrvatskoj. Fokus, kažu iz HT-a, ostaje na unapređenju 5G i optičkih tehnologija, uz postupno ukidanje starih sustava.
Alokacija kapitala
U svibnju 2024. godine Hrvatski Telekom isplatio je dividendu od 1,53 eura po dionici, što je najveća isplata dividende u više od desetljeća. To predstavlja omjer isplate od 95,3% ostvarene dobiti i povećanje od 39,1% u odnosu na prethodnu godinu.
U prvih devet mjeseci 2024., kao dio kontinuiranog Programa otkupa dionica, Hrvatski Telekom je na Zagrebačkoj burzi otkupio dodatnih 177.315 dionica. Društvo je u ove otkupe uložilo 5,3 milijuna eura, čime je dodatno potvrdilo svoju posvećenost povećanju vrijednosti za dioničare.
U rujnu je Hrvatski Telekom usvojio izmjene Programa otkupa dionica pokrenutog u travnju 2021. godine. Svrha Programa ostaje nepromijenjena, dok izmjene omogućuju učinkovitiji otkup dionica i provedbu Programa. Broj dionica predviđenih za otkup tijekom trajanja Programa povećan je s 3.000.000 na 5.000.000, a maksimalni iznos novčanih sredstava namijenjenih Programu povećan je s 79.633.685,05 eura na 135.000.000 eura.
Zadržani izgledi
"Iako okruženje ostaje izazovno, naši izgledi ostaju nepromijenjeni. Očekujemo srednji jednoznamenkasti rast prihoda i EBITDA AL, te visok jednoznamenkasti porast CAPEX AL u usporedbi s 2023. godinom. Naši izgledi za regionalno širenje ostaju isti, te nastavljamo pratiti i evaluirati potencijalne aktivnosti spajanja i preuzimanja", zaključili su.
Osvrćući se na poslovne rezultate za prvih devet mjeseci 2024. godine, Nataša Rapaić, predsjednica Uprave Hrvatskog Telekoma, izjavila je:
"U prvih devet mjeseci 2024. godine, Hrvatski Telekom je zadržao putanju rasta ostvarujući dobre poslovne i financijske rezultate. Naš rast u segmentima privatnih i poslovnih korisnika odražava se u povećanju prihoda, EBITDA AL-a i neto dobiti, unatoč izazovnim uvjetima na tržištu rada i stalnim pritiscima rasta troškova i inflacije.
Uz najveće investicije na tržištu, ostvarili smo daljnja poboljšanja u svim ključnim parametrima mrežnih performansi i posebno smo ponosni što je naša mobilna mreža ponovno dokazano najbolja. To vrijedi i za našu optičku mrežu, koju smo od početka godine proširili na više od 100.000 novih kućanstava, što predstavlja najveću izgradnju ikad u prvih devet mjeseci. Istodobno, kao rezultat iznimnog angažmana u svim segmentima, nastavljamo pružati najbolje korisničko iskustvo na tržištu.
Pružanje najkvalitetnije mreže, inovativnih proizvoda i vrhunskog korisničkog iskustva omogućili su naši zaposlenici čija stručnost i predanost predstavljaju temelj našeg uspjeha."