Top 10 najatraktivnijih poslodavaca u hrvatskom IT sektoru, prema istraživanju portala MojPosao

Više od 25 tisuća ispitanika sudjelovalo je u 19. istraživanju Poslodavac prvog izbora, a rezultati pokazuju ne samo najpoželjnije poslodavce nego i ključne čimbenike za njihovu popularnost

Sandro Vrbanus četvrtak, 27. lipnja 2024. u 21:55

Objavljeni su rezultati 19. istraživanja Poslodavac prvog izbora. Provela ga je tvrtka Alma Career Croatia, koja upravlja poznatim portalom za zapošljavanje MojPosao. Prema tom istraživanju, u kojem je tijekom 2023. godine sudjelovalo više od 25 tisuća ispitanika, na samom se vrhu popisa nalaze vodeći telekomi u Hrvatskoj te neke velike domaće IT kompanije i podružnice stranih IT divova.

Konačni poredak poslodavaca prvog izbora iz djelatnosti Informacije i komunikacije je sljedeći:

Rang Poslodavac
1. A1 Hrvatska
2. Hrvatski Telekom
3. Infobip
4. Ericsson Nikola Tesla
5. Google Hrvatska
6. Microsoft Hrvatska
7. Infinum
8. Telemach Hrvatska
9. Intellias
10. Span

Ključni čimbenici

Sudionici istraživanja mogli su odabrati do tri faktora, koja po njihovom mišljenju najpoželjniji poslodavac mora imati kako bi zauzeo svoje mjestu na popisu najpoželjnijih. Polovica ispitanika (51%) ističe prilike za napredak u struci i mogućnost učenja, kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci u djelatnosti Informacije i komunikacije. Na drugom mjestu popisa našli su se dobri međuljudski odnosi i dobra atmosfera na radnom mjestu (46%), a na trećem dobar tretman zaposlenika od strane nadređenih osoba (37%). Od ostalih faktora, ističu se ravnoteža poslovnog i privatnog života te dobra reputacija tvrtke.

Nešto više od trećine ispitanika (38%) kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz djelatnosti IT-a često razmišlja o promjeni poslodavca. To je osjetno manje nego što je slučaj s cjelokupnim uzorkom (47%). Svaki treći radnik (37%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 25% ljudi nikad ne razmišlja o davanju otkaza.

Kad je riječ o najvažnijim beneficijama koje očekuju od poslodavaca prvog izbora, ispitanici najčešće navode fleksibilno radno vrijeme, bonuse za izvanredna dostignuća, kontinuiranu edukaciju zaposlenika te plaćene zdravstvene usluge (izvan osnovnog "paketa"). Vikend druženja u organizaciji poslodavca i pokriveni troškovi kulturnih ili sportskih aktivnosti najmanje su važne beneficije, ističu sudionici istraživanja.

O istraživanju

Istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali.

Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca 'prvog', 'drugog' i 'trećeg' izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci 'prvog' izbora dobili 3 boda, 'drugog' izbora 2 boda i 'trećeg' izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.