Prva pogibija na električnom romobilu u Hrvatskoj

Policijska uprava zagrebačka izvijestila je kako se u subotu u večernjim satima dogodila prometna nesreća sa smrtnom posljedicom u kojoj je poginuo vozač električnog romobila

Sandro Vrbanus nedjelja, 10. listopada 2021. u 19:10

Zagrebačka je policija, prema dostupnim informacijama, ove subote zabilježila prvu prometnu nesreću sa smrtnom posljedicom u kojoj je, na hrvatskim cestama, stradao vozač električnog romobila. Ona se dogodila 9. listopada oko 21.30 sati, na zagrebačkoj Branimirovoj ulici.

Kriv je vozač automobila

"28-godišnjak je upravljao osobnim automobilom marke Opel Astra, zagrebačkih registarskih oznaka, a kretao se kolnikom Servisne ceste u smjeru zapada. Dolaskom do razine kućnog broja 10A Branimirove ulice nije se zaustavio kod prometnog znaka „Raskrižje s cestom s prednošću prolaska“, već je nastavio kretanje namjeravajući se uključiti na kolnik Branimirove ulice, kojom prilikom je prednjim dijelom automobila udario u prednji dio električnog romobila kojim je upravljao 46-godišnjak, a kretao se Servisnom cestom u smjeru istoka zadržavajući smjer kretanja ravno", pišu iz PU zagrebačke.

U ovoj je prometnoj nesreći, nažalost, na mjestu preminuo 46-godišnji vozač električnog romobila, dok će protiv 28-godišnjeg vozača osobnog automobila biti podignuta kaznena prijava zbog izazivanja prometne nesreće.

Iz MUP-a su nam potvrdili kako je ovo prvi smrtni slučaj vozača električnog romobila u Hrvatskoj. Usput napominju kako se trenutačno o tome ne vodi točna statistika jer se, prema važećim zakonima, vozači električnih romobila smatraju pješacima.

Uskoro promjene zakona

Kako smo izvještavali ovoga ljeta, u zakonskoj proceduri su izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji će, prvi puta, definirati vozila kao što su električni romobil, električni monocikl,  segway i slična i svrstati ih u novu kategoriju vozila, "osobna prijevozna sredstva". Vozači osobnih prijevoznih sredstava morat će se, nakon što taj zakon stupi na snagu, u prometu kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja. U tom slučaju brzina će im biti ograničena na 25 km/h.

Iznimno od toga, ako biciklistička staza ili biciklistička traka ne postoji, vozači osobnih prijevoznih sredstava moći će se kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, pod uvjetom da se ne kreću brže od prosječne brzine čovječjeg hoda.

Nova bi pravila trebala osigurati da se vozači električnih romobila i sličnih prijevoznih sredstava cestama i drugim površinama kreću na siguran način i ne predstavljaju opasnost za sebe niti za druge sudionike u prometu. Isto tako, spriječile bi se situacije poput ove, da se automobili i romobili nađu na istom mjestu i da dijele isti kolnik, što, vidimo, može biti fatalno.