Sustav za izbjegavanje zračnih sudara dronova
Istraživači Johnsa Hopkinsa razvili su model koji koristi autonomno donošenje odluka kako bi nebo učinio sigurnijim
Promet autonomnih bespilotnih letjelica u nekontroliranom zračnom prostoru ispod 120 metara visine značajno će povećati u sljedećih nekoliko godina. Stručnjaci predviđaju da će za manje od pet godina američkim nebom letjeti gotovo milijun komercijalnih zrakoplovnih sustava bez posade (UAS) koji će dostavljati pakete, pratiti promet na zemlji i pomagati u hitnim slučajevima.
Autonomno odlučivanje
Istraživači Laboratorija za primijenjenu fiziku Whitingsove inženjerske škole na Sveučilištu Johnsa Hopkinsa iskoristili su umjetnu inteligenciju za modeliranje sustava koji bi mogao sigurnije upravljati prometom dronovima zamjenom nekih ljudskih procesa autonomnim odlučivanjem. Ovaj simulirani sustav, predstavljen u časopisu IEEE Computer, koristi algoritme autonomije za poboljšanje sigurnosti i skalabilnosti operacija UAS-a ispod 120 metara nadmorske visine.
Istraživači u procijenili utjecaj autonomnih algoritama u simuliranom 3D zračnom prostoru. Prethodna istraživanja pokazala su da korištenje algoritama za izbjegavanje sudara uvelike smanjuje nesreće, a sad je dodavanje strateških algoritama za dekonflikciju koji kontroliraju vrijeme prometa kako bi se izbjegli sudari učinilo sustav još sigurnijim i gotovo eliminiralo nesreće u zračnom prostoru.
Izračun razine rizika
Istraživači su simulator opremili s dva aspekta realizma. "Senzori šuma" (noisy sensors) oponašaju nepredvidljivost stvarnih uvjeta i čine sustav prilagodljivijim, a "sustav nejasnih smetnji" (fuzzy interference system) izračunava razinu rizika za svaki dron na temelju čimbenika u rasponu od blizine prepreka do pridržavanja planirane rute. Sve to, objašnjavaju istraživači, pomaže sustavu da samostalno donosi odluke kako bi spriječio sudare.
Tu dakako nije kraj posla: istraživači sad planiraju dodatno poboljšati simulacije uključivanjem dinamičkih prepreka poput vremena i drugih faktora iz stvarnog svijeta kako bi dobili sveobuhvatniji prikaz situacije na nebu.