Društvene mreže reagiraju na najavu dobnog ograničenja u Australiji
U Australiji je službeno u proceduru upućen prijedlog zakona koji će zabraniti pristup društvenim mrežama svima mlađima od 16 godina. Tehnološke kompanije protive se tome
Australska je vlada u službenu proceduru ovih dana uputila prijedlog novog zakona, kojim bi se svima mlađima od 16 godina zabranio pristup društvenim mrežama. Prema tom prijedlogu, zabrana će stupiti na snagu nakon 12 mjeseci prijelaznog razdoblja, a teret provjere dobi korisnika bio bi prebačen na same kompanije koje mrežama i upravljaju. U slučaju da neka od njih ne poduzme potrebne korake u zabrani pristupa i implementaciji dobne granice, predviđene su kazne u visini do čak 50 milijuna australskih dolara (oko 31 milijun eura).
Tech velikani nezadovoljni
Prijedlog je usvojen u Zastupničkom domu te upućen u Senat, gdje već ima podršku i vrlo je vjerojatno da će biti usvojen i tamo. Očekivano, takve najave nisu dobro prihvaćene u tehnološkoj industriji. Na moguću skoru zabranu pristupa mlađim korisnicima reagirali su oni najviše pogođeni – Google, X, Meta, TikTok, Snapchat i Microsoft.
Iz Googlea, čiji YouTube bi također mogao biti pogođen zabranom, su poručili da im treba nešto vremena da bi analizirali prijedlog regulative, a sličnog su stava i u Meti, koja upravlja Facebookom i Instagramom, nekima od najvećih društvenih mreža na svijetu. Oni smatraju da zabrana neće postići svoj cilj u smislu smanjenja tereta roditeljima koji moraju upravljati sigurnošću mladih na društvenim mrežama.
Iz Snapchata, pak, kažu da zakonodavac ignorira dokaze o utjecaju društvenih mreža na zdravlje i dobrobit mladih, koje su predstavili razni stručnjaci za ta pitanja. U X-u dovode u pitanje legalnost predložene zabrane, a iz TikToka Australija izrazili su ozbiljnu zabrinutost u vezi novih propisa.
LinkedIn nije zanimljiv mladima
Možda najzanimljivije argumente protiv novog zakona iznijeli su iz Microsoftove poslovne društvene mreže, LinkedIna. Oni su službeno poručili da njihova platforma nije zanimljiva mlađim korisnicima i da stoga ne bi trebala biti obuhvaćena zabranom. Tvrde da LinkedIn nije popularan među djecom i tinejdžerima, odnosno da se tamo ne nalazi sadržaj koji bi mogao biti zanimljiv toj populaciji. LinkedIn je stoga zatražio izuzetak od zakona budući da njihova platforma nije relevantna za korisnike koje se njime nastoji zaštititi. Potpadnu li pod zabranu, u LinkedInu smatraju da će to donijeti nepotrebne troškove provjere identiteta i dobi, odnosno dodatne barijere za postojeće korisnike, koji pak nisu ispod propisane dobne granice.
Australski je potez potaknuo rasprave o sličnoj zabrani i u Ujedinjenom Kraljevstvu, čiji je ministar za tehnologiju Peter Kyle rekao da je sličan potez već u razmatranju. Francuska pristup društvenim mrežama mlađima od 15 godina dozvoljava samo uz roditeljsku zaštitu (što se lako može zaobići). Španjolska je protekloga ljeta najavila podizanje dobne granice s 14 na 16 godina za otvaranje računa na društvenim mrežama, dok SAD već dugo zahtijevaju od tehnoloških kompanija da traže pristanak roditelja za pristup djeci mlađoj od 13 godina.