Facebook u tri mjeseca uklonio 1,3 milijarde lažnih računa

Preko 35 tisuća ljudi diljem svijeta u Facebooku radi na otkrivanju lažnih vijesti, manipulacija, masovnog otvaranja lažnih korisničkih računa i zaštiti pravih korisnika od ovakvih zlonamjernih akcija

Sandro Vrbanus utorak, 23. ožujka 2021. u 12:05

Facebook je objavio nekoliko detalja o svojem programu borbe protiv dezinformacija i složenim aktivnostima koje provodi posljednjih godina. Neprestana utrka onih koji stvaraju lažne račune i informacije s Facebookovim zaposlenicima koji ih otkrivaju i blokiraju dovela je do toga da je s ove društvene mreže u razdoblju od tri mjeseca, od listopada do prosinca 2020. godine, deaktivirano preko 1,3 milijarde lažnih korisničkih računa.

Većina njih deaktivirana je nedugo po otvaranju, tako da ova aktivnost nema prevelik utjecaj na stvarnu statistiku prema kojoj Facebook ima preko 2,8 milijardi korisnika. Osim blokiranja sustavnih pokušaja otvaranja lažnih računa, Facebook je u protekle tri godine uklonio i preko stotinu organiziranih mreža koje su služile upravo tome – otvaranju brojnih računa preko kojih se potom šire prevare, dezinformacije i drugi oblici štetnog sadržaja.

U ovom poslu ljudskim administratorima, kojih je sada preko 35 tisuća, pomaže i umjetna inteligencija koja je u stanju označiti clickbait članke, prevare, spam i druge neautentične sadržaje. Tu je i globalna mreža od više od 80 fact checkera koji provjeravaju istinitost sadržaja na više od 60 jezika.

Pandemija lažnih vijesti

Metoda borbe protiv lažnih vijesti provjerom i označavanjem istih, kažu iz Facebooka, urodila je plodom. Kada je odrađena objava obilježena njihovim upozorenjem da je riječ o lažnom sadržaju, na nju u prosjeku ne klikne 95% korisnika. Povrh toga o neistinitom ili zavaravajućem sadržaju obavještavaju se oni koji ga distribuiraju, a stranice i grupe koje često krše ova pravila manje se prikazuju korisnicima.

Osim pandemije koronavirusa, Facebook je u proteklih 12 mjeseci pogodila i pandemija lažnih vijesti vezanih uz koronavirus. Otkako je COVID-19 postao glavna tema, Facebook aktivno uklanja sadržaje koji nisu znanstveno utemeljeni. Za primjer, samo u vezi cjepiva protiv ove bolesti do sada je uklonjeno preko 12 milijuna neistinitih objava.