Kopija TikToka s Instagrama možda seli i na Facebook

"Posuđivanje", ili bolje rečeno kopiranje, mogućnosti među društvenim mrežama nije ništa novoga. Facebook sada želi iskoristiti popularnost kratkih videa i razmatra da ih uvede – posvuda

Sandro Vrbanus četvrtak, 11. ožujka 2021. u 16:05

Ogromna popularnost TikToka i njegovih kratkih videa među mlađom populacijom nagnala je Facebook prošloga ljeta da nešto po tom pitanju uradi i u svojem dvorištu. Prionuli su na posao i "osmislili", možda bolje rečeno ukrali, format kratkih video zapisa s TikToka, preimenovali ga u Reels i donijeli na Instagram. Slično su, podsjetimo, prije koju godinu učinili i s opcijom Stories, koju su ukrali od Snapchata i učinili je popularnijom od originala.

Instagram Reels žive i danas, omogućavaju snimanje kratkih zabavnih video zapisa i dijeljenje istih s prijateljima, a očito su dovoljno popularni da sada u Zuckerbergovoj kompaniji imaju plan preseliti ih i na svoju glavnu mrežu, Facebook. Prvi korak ka tome načinjen je ovih dana, kada je pojedinim korisnicima u Indiji omogućeno da svoje Reelse, osim na Instagramu, podijele i na Facebooku.

Prvo test, a onda i globalno

Za sada je riječ samo o testiranju nove mogućnosti koje se provodi samo u Indiji, primarno iz razloga što je TikTok na tamošnjem tržištu zabranjen. U sklopu javnog testiranja ova mogućnost dostupna je tek manjem dijelu korisnika. Međutim, postoje planovi da se Facebook Reels proširi i na ostatak svijeta te da tijekom ove godine svih 2,8 milijardi korisnika Facebooka dobije mogućnost snimanja, uređivanja i dijeljenja kratkih video zapisa – izravno u Facebookovoj osnovnoj aplikaciji.

Iz kompanije kažu kako Reels na Facebooku imaju cilj autorima sadržaja omogućiti dosezanje veće publike, a u budućnosti to otvara i dodatne mogućnosti zarade – kako za samu kompaniju tako i za autore koji bi svoj sadržaj tamo mogli monetizirati kroz oglase. Komercijalizacija Reelsa uslijedit će nakon što se u Facebooku uvjere da je korisnicima njihovih društvenih mreža sadržaj na njima zanimljiv i da potiče "uključenost", odnosno generira promet u obliku lajkova, dijeljenja i privlačenja nove publike.