TikTok generacija – djeci i tinejdžerima YouTube više nije zanimljiv

Kratki format videozapisa na TikToku pun je pogodak za djecu i tinejdžere, koji više vremena provode gledajući sadržaj na kineskoj društvenoj mreži, nego što to čine na YouTubeu

Matej Markovinović ponedjeljak, 18. srpnja 2022. u 06:00
📷 Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Djeca i tinejdžeri provode više vremena na TikToku, nego na YouTube, pokazuje recentno istraživanje tvrtke Quostodio.

Dominacija kineske društvene mreže započela je još u lipnju 2020. godine, kada je službeno nadmašila YouTube prema prosječnoj minutaži gledanja sadržaja kod osoba u dobi od četiri do 18 godina. Do kraja 2021., djeca i tinejdžeri na globalnoj su razini provodili na TikToku u prosjeku 91. minutu dnevno, dok su na YouTube prosječno bili oko 56 minuta.

Kako prenosi TechCrunch, ovi podaci predstavljaju stvarnu upotrebu aplikacija i web stranica, no napominju kako su ove brojke prosjeci te da to ne znači da djeca i tinejdžeri uistinu provode ovoliko vremena na TikToku i YouTubeu svaki dan.

📷 Foto: Quostodio
Foto: Quostodio
📷 Foto: Quostodio
Foto: Quostodio

Dakle, podaci jasno pokazuju da najveća svjetska platforma za videozapise gubi kontrolu nad novim generacijama korisnika interneta – generacijom Z i generacijom Alpha. Inače, „zoomeri“ su oni rođeni između kasnih 90-ih i ranih 2000-ih, dok su pripadnici generacije Alpha njihovi svojevrsni nasljednici.

Kad se, štoviše, pogledaju podaci po državama, u SAD-u i Velikoj Britaniji je razlika između korištenja TikToka i YouTubea kod djece i tinejdžera još veća. U svakom slučaju, ovo je samo još jedan od dokaza da je kratki format videozapisa bio pun pogodak za kinesku društvenu mrežu.