McLaren na bolidima Formule 1 testira reklame prikazane na e-ink zaslonima
Pokaže li se ove inovacija izvedivom, trkaći bi bolidi u skorijoj budućnosti mogli biti djelomično prekriveni zaslonima, a na njima bi se mogli prikazivati interaktivni ili promjenjivi oglasi sponzora
Sezona Formule 1 bliži se kraju, pitanje pobjednika je već riješeno, pa je to otvorilo priliku momčadima da na posljednjih nekoliko utrka ove godine testiraju nove koncepte, koje možda ne bi ugradili na bolide koji se bore za što bolju poziciju na cilju. Ovoga vikenda vozi se Velika nagrada SAD-a u Austinu, a momčad McLarena na njoj je odlučila testirati malenu, ali vrlo zanimljivu i potencijalno korisnu tehnološku inovaciju.
E-papir umjesto naljepnice
Na svoje su bolide, umjesto klasičnih naljepnica s reklamama, na nekoliko mjesta aplicirali e-ink zaslone, pa reklame sponzora prikazuju na njima. Na prvim fotografijama ovog dodatka, koje je na Twitteru podijelio britanski stručnjak za tehnologiju automobilizma, Craig Scarborough, vidi se prva e-ink reklama na bolidu McLarena.
Budući da ovaj tim od početka godine sponzorira Google, reklama u testu, među ostalim, prikazuje logotip Androida, a smještena je na samom rubu kokpita, pored glave vozača – tamo gdje je dobro mogu snimiti kamere postavljene na samom bolidu.
U osnovi ovog dodatka je e-papir, savitljivi i tanki ekran poput onoga na čitačima e-knjiga, a on je zalijepljen na bolid kao što bi to bila i bilo kakva druga naljepnica. No, kako je riječ o elektroničkom zaslonu, sadržaj na njemu može se dinamički mijenjati tijekom utrke. Osim sponzora, tako se na bolidu može prikazati bilo koja informacija koju tim poželi istaknuti. Scarborough kaže da bi ovo otvorilo mogućnost sponzorima da im znak bude istaknut samo tijekom jednog kruga, ili neke slične promotivne ideje.
McLaren je inovaciju navodno već potajno testirao na stazi. Cijeli sklop teži tek 190 grama, uključujući dva ekrana i kontroler veličine USB sticka. Sustav se napaja iz samog bolida, a iz njega, putem računala, dobiva i potrebne informacije za prikaz u određenom trenutku. Ne zabrani li FIA ovakvo oglašavanje, moguće je da i ostale momčadi u skorijoj budućnosti primijene nešto slično, pa da bolidi izvana postanu nešto interaktivniji.
Može i na kacigu
Osim na vanjskom dijelu karoserije bolida, sličnu tehnologiju McLaren je aplicirao i na vozačku kacigu – u nastavku donosimo i kratki video isječak na kojem se vidi kako ona tamo djeluje.