Red Bull obavio najbrži, ali i najluđi "Zero-G" pitstop u povijesti

Na prošlotjednoj utrci Formule 1 za Veliku nagradu Brazila pao je rekord za najbržu zamjenu guma u povijesti. Red Bull je svoj rekord dodatno začinio istim postupkom – u bestežinskom stanju

Sandro Vrbanus nedjelja, 24. studenog 2019. u 06:00

Prošloga vikenda održana je pretposljednja utrka ovogodišnje sezone Formule 1. kad je riječ o trofejima, sve je bilo riješeno i prije ove utrke. Lewis Hamilton uzeo je svoj već šesti naslov prvaka, a ekipnu pobjedu u Svjetskom prvenstvu je i prije toga upisao njegov Mercedes AMG Petronas F1 Team. No, u Brazilu je pao i jedan vrlo zanimljivi rekord.

Posljednjih godina vremena koja su potrebna ekipama za zamjenu guma na F1 bolidima konstantno se skraćuju, a Red Bull Racing je redovito jedna od najspretnijih momčadi na tom polju. Na brazilskoj je utrci, na legendarnom Interlagosu, njihova ekipa mehaničara oborila svjetski rekord.

Gume na bolidu Maxa Verstappena zamijenili su u vremenu od samo 1,82 sekunde, koliko je bolid bio statičan u boksu. Time su za šest stotinki popravili vlastiti rekord postavljen ranije ove sezone na Hockenheimu.

Može i bez gravitacije

Kako bi proslavili ovaj uspjeh, ovoga tjedna su iz tima Aston Martin Red Bull Racing objavili još jedan zanimljivi video. Kažu, niti gravitacija ne može zadržati njihov "leteći" tim – pa su ga stoga ukrcali u ruski Roscosmosov zrakoplov Iljušin IL-76 koji se inače koristi za trening kozmonauta u bestežinskom stanju.

Poletjeli su na visinu od 33.000 stopa, a kada je zrakoplov krenuo u "slobodni pad", Red Bullovi su tehničari prionuli na posao i – uspješno zamijenili gume na svojem F1 bolidu (modelu 2005 RB1 iz 2005. godine) u manje od 20 sekundi.

Da priča nije tako jednostavna kao što izgleda, otkriva i ništa manje zanimljivi video snimljen "iza kulisa" ovog nevjerojatno atraktivnog pothvata. Mehaničari su morali obaviti čak sedam letova Iljušinom prilikom kojih su odradili čak 80 parabola s kratkim razdobljima bestežinskog stanja. Kako bi obavili savršeno koordinirani pitstop trebalo im je ukupno 25 pokušaja.