Panasonic GH5S - novi kralj low light videa?
Glasine od prije mjesec dana pokazale su se istinitima - Panasonic je pripremio low light verziju i inače odličnog modela GH5

Prošlogodišnji model GH5 osvojio je srca mnogih YouTubera i snimatelja događanja poput vjenčanja, korporativnih videa ili dokumentaraca u vlastitoj režiji. To je zasluga zaokruženog paketa s brojnim karakteristikama koje su ili rijetke ili jedinstvene u tom tržišnom segmentu. No jedan je segment Panasonicu i dalje bježao - kvaliteta snimke pri slabim svjetlosnim uvjetima, iako bolja nego kod prethodnika, još nije došla na idealnu razinu.
Panasonic je tome pokušao doskočiti novim modelom punog naziva LUMIX DC-GH5S, kojeg ćemo svi ionako skraćeno zvati GH5S. Taj model znači da konačno imaju fotoaparat sposoban za snimanje videa s osjetno manje šuma pri slaboj svjetlosti. Napomenimo da GH5S nije zamjena za GH5, nego je dopuna ponude, slično kao što A7S nije zamjena za A7 ili A7R, već je verzija primarno orijentirana na snimanje videa.
Na dan predstavljanja uređaja na CES-u pojavili su se i prvi pogledi i recenzije na Internetu. Dojmovi su temeljeni na fotoaparatima koje je Panasonic potajice u prosincu prošle godine ustupio recenzentima na testiranje. Tako neki recenzenti navode da je pri slabom svjetlu GH5S za više od 1, ali ne baš i 2 stopa bolji od modela GH5, što je svakako dobrodošlo i vrlo značajno poboljšanje. Drugi ga čak uspoređuju sa Sonyjem A7S II, uz tvrdnje da pri nižim ISO postavkama čak daje čišću sliku od Sonyjeve perjanice, iako gubi trku pri visokim ISO postavkama. Kako god bilo, čini se da se Panasonic s ovim modelom konačno riješio valjda najčešću zamjerku na njihove aparate, barem što se tiče videa. Još ako se iskoristi i speedbooster...
Dvojna tehnologija
Jasno je da se tako nešto nije moglo postići s 20-megapikselnim senzorom iz modela GH5. Stoga je Panasonic razvio novi senzor upola niže razlučivosti, odnosno 10,2 megapiksela. Kod ovog se aparata koristi Dual Native ISO, rješenje koje je Panasonic nedavno već primijenio u profesionalnoj kameri EVA1. U pitanju su dva različita sklopa za pojačanje signala: jedan koji se koristi pri jačoj svjetlosti (pokriva ISO 160-800), a drugi optimiziran za slabu svjetlost (ISO 800-51.200).
Uz standardnu Ultra HD razlučivost (koja se često označava samo kao 4K, iako iznosi 3.840x2.160 piksela), GH5S može snimati i u DCI 4K razlučivosti (4.096x2.160), što je malčice širi format, potekao iz filmske industrije. Pri obje 4K razlučivosti brzina izmjene sličica može ići do 60 sličica u sekundi. Umjesto uobičajenog AVC/H.264, može se koristiti i kodek HEVC pri 72 Mbit/s, u Ultra HD razlučivosti s do 30 sličica u sekundi.
4K HDR korištenjem HLG-a (Hybrid Log Gamma) je također podržan. Za razliku od modela GH5, kod kojeg se V-Log (profil namijenjen snimaju videa velikog dinamičkog raspona) morao dokupiti, u GH5S je tvornički instaliran. Usporeno snimanje videa pri Full HD razlučivosti sada ide do 240 sličica u sekundi, uz mali crop.
Dodan je i BNC konektor za sinkroniziranje vremenskog koda više fotoaparata, odnosno kamera, čime se samo pojačava dojam da je ovo ozbiljna videokamera u koži fotoaparata, koja će biti dobar pratitelj EVA-i.
Ima tu još novotarija, ali negdje moramo podvući crtu. Spomenimo nešto što nedostaje i što bi moglo odbiti dio vlasnika modela GH5, a to je impresivna 5-osna dvojna stabilizacija prisutna u GH5. Drugim riječima, s ovim fotoaparatom nećete se snimati u hodu bez korištenja nekakvog stabilizatora (gimbala) - senzor u GH5S je, nažalost, fiksan.
Unatoč tome, ovaj aparat ima brojne kvalitete koje će dijelu publike biti dovoljne da iskeširaju nešto više novca nego za nešto stariji model. GH5S će model na svjetskom tržištu koštati 2,500 američkih dolara, dakle 500 dolara više od GH5. Govorimo, dakako, o cijenama za sâmo tijelo, bez kit-objektiva. Isporuke počinju 2. veljače.