Igre s modovima za ljude s fobijama

Studiji koji stoje iza tri AAA naslova osmislili su posebne modove kako bi ljudima koji se boje paukova i duboke vode omogućili da igraju bez straha

Mladen Smrekar srijeda, 24. svibnja 2023. u 08:10
indie igra ​
indie igra ​"​Satisfactory" nudi opciju kojom su se pauci mogu zamijeniti mačkama

Prošli mjesec Sony je ažurirao svoj PlayStation hit "Horizon Forbidden West" i u igru uključio način talasofobije za igrače sa strahovima vezanim uz duboku vodu. Uključivanje te opcije sprečava protagonista da ostane bez zraka dok pliva ispod površine i podvodnom okruženju igre dodaje efekte pulsiranja i svjetlucanja.

Prizor iz hit igre "Horizon Forbidden West"
Prizor iz hit igre "Horizon Forbidden West"

Potom je krajem travnja tvrtka Electronic Arts lansirala igru "Star Wars Jedi: Survivor" sa "sigurnim načinom rada za arahnofobe" koji mijenja izgled monstruoznog stvorenja, skrivajući njegove kandže i mijenjajući druge detalje kako bi izgledalo manje poput pauka. Istim putem krenuo je i Warner Bros. Games koji je početkom svibnja u "Hogwarts Legacy", najprodavaniju ovogodišnju igru za konzole, također je dodao način rada za arahnofobiju.

"Hogwarts Legacy", najprodavanija igra za konzole od početka godine
"Hogwarts Legacy", najprodavanija igra za konzole od početka godine

Čini se da je riječ o pravom trendu koji bi mogao zavladati industrijom video igara. Fobijama se u igrama bavio još Obsidian Entertainment, studio u vlasništvu Microsofta, koji je 2020. godine predstavio način rada za arahnofobiju u "Groundedu", igri ​​preživljavanja sa smanjenim tinejdžerima zarobljenim u dvorištu. Godinu ranije indie igra ​"​Satisfactory" nudila je opciju kojom su se pauci mogli zamijeniti mačkama.

"Horizon Forbidden West", može i bez paukova
"Horizon Forbidden West", može i bez paukova

U Respawn Entertainmentu, odgovornom za "Star Wars Jedi: Survivor" na modu za arahnofobiju počeli su raditi prije otprilike godinu dana, nakon što je programer digao ruke od posla jer jednostavno zbog straha nije mogao raditi na dizajnu stvorenja koje izgleda kao pauk. Kako više nije bilo vremena za izmjenu dizajna, radna skupina osmislila je novo rješenje: izborni, alternativni izgled zvijeri koristeći trik za prikrivanje njegovih žalaca.

Ljudi iz Guerilla Gamesa, odgovorni za "Horizon Forbidden West", na dodatne opcije odlučili su se pak nakon učestalih pritužbi igrača koji su se nakon odgledanog trailera požalili da neće moći uživati ​​u nekim dijelovima igre zbog ozbiljnog straha od duboke vode. Stoga su na brzinu uvedene alternativne postavke za talasofobe, a preinake između ostalog uključuju izbacivanje zvukova davljenja i animacija utapljanja.