Koncerti, konferencije i festivali kroz virtualni studio domaće agencije fakat.

Marko Perica, osnivač agencije fakat. podijelio je s nama svoje poduzetničko iskustvo, nekoliko najvećih uspjeha te otkrio kako izgleda jedinstveni projekt – 3D virtualni studio

Bug.hr ponedjeljak, 19. rujna 2022. u 17:52

Velikih događanja, poput koncerata ili festivala, nema bez dobre tehničke podloge, kao niti konferencija koje se sve više prenose putem streaminga. Digitalna transformacija zahvatila je i produkcijske kuće, koje prije pandemije nisu nužno radile na prijenosima uživo, dok su oni danas postali nešto što se podrazumijeva. U kojem smjeru ide digitalizacija događaja i što je za nju bitno, pojasnio nam je osnivač i vlasnik agencije fakat., Marko Perica.

Za početak, predstavite nam ukratko agenciju fakat.

fakat. je agencija s više od dva desetljeća iskustva u produkciji različitih formata sadržaja i komunikacijskih rješenja te cjelovitoj organizaciji i realizaciji događanja. S realiziranih više od 2.500 cjelovitih komunikacijskih projekta fakat. je lider na hrvatskom tržištu. Jedina smo agencija u Hrvatskoj koja pod jednim krovom obuhvaća i kreativu i tehničko-produkcijsku te izvršno-organizacijsku djelatnost.

Koji su najistaknutiji projekti na kojima ste radili?

Široj smo javnosti najpoznatiji po pripremi, organizaciji i realizacija događanja, pogotovo glazbenih događanja, koncerata, jer su to mainstream događanja i najvidljivija su. Vrlo je dug popis glazbenih spektakala koje smo tehničko-produkcijski realizirali, a nama su jako bitna dva koncerta Foo Fightersa u pulskoj Areni. Tu smo pokazali da hrvatska tvrtka može producirati i realizirati najveće i najzahtjevnije spektakle. Taj niz možemo nastaviti s imenima kao što su Duran Duran, Skunk Anansie, Prodigy, Manu Chao ili Morchiba, a završiti ga s nedavnim koncertom Pips Chips & Videoclipsa na zagrebačkoj Šalati, koji će sigurno ući u hrvatsku koncertnu povijest.

Osim glazbenih događanja fakat. stoji iza nekih od najzahtjevnijih projekta iz sfere konferencija, festivala, sportskih manifestacija – spomenut ću tek Weekend Media Festival, Špancir fest, NEM, Design Week Zagreb, Nesvrstani, HTI…

Pretpostavljamo da su protekle godine bile izazovne. Kako ste se vi prilagodili na situaciju s pandemijom?

Nama se u protekle 3 godine dogodila kompletna digitalna transformacija. Naime, tijekom pandemije korone razvili smo niz digitalnih proizvoda i usluga koje smo uspješno, i među prvima, plasirali na hrvatsko tržište. Jedan od njih je i 3D virtualni studio. Tehnički gledano, virtualni je 3D studio televizijski studio unutar kojeg je u realnom vremenu omogućena interakcija ljudi s digitalno generiranim virtualnim okruženjem. Virtualni studijski set, digitalnu pozadinu i ostale scenografske elemente, 3D dizajneri i programeri  pripremaju unaprijed.

U usporedbi s uobičajenom produkcijom studijskih sadržaja virtualni 3D studio pojednostavljuje i skraćuje procese te smanjuje troškove. Na primjer, postavljanje virtualnog studija je puno brže od uobičajenog studijskog seta. Isto tako, dizajn i scenografija digitalnog studija u potpunosti su prilagodljivi potrebama klijenta i specifičnostima sadržaja te bi se moglo reći da tu ne postoje kreativne granice. U stvarnom je vremenu, pozadinu i scenografiju virtualnog studija, moguće mijenjati, a snimke različitih okruženja (npr. sudionici konferencije s različitih lokacija) spojiti u jedan finalni signal.

Virtualni studio
Virtualni studio

Virtualni studijski setovi mogu se snimati s više kamera i iz više kutova, a unutar virtualnog okruženja moguće je generirati područja za prikaz AR sadržaja, npr. grafikona za prezentaciju brojčanih podataka, ili efekata poput slike u slici. I sve to i u realnom vremenu i u live streamingu na neku od široko korištenih platformi.

Koliku ulogu u vašem svakodnevnom poslovanju imaju digitalne telekom usluge?

Bez brzog i stabilnog Interneta mi ne možemo pripremiti ni realizirati niti jedan, recimo, 3D virtualni studio. Tu je i rad u cloudu i dijeljenje jako velikih fajlova. Dakle, digitalne telekom usluge su "autoput" kojim isporučujemo veći dio naših proizvoda i usluga.

Brza i stabilna internetska veza nam je od presudne važnosti, a to dobivamo od operatera A1. Naravno, tu su i usluge mobilne telefonije, ali i kompletna usluga potpore za krajnjeg korisnika, koja nam olakšava život i poslovanje.

A1 virtualni božićni party (2020,)
A1 virtualni božićni party (2020,)