Glasovni pomoćnici mogu negativno utjecati na razvoj djece. U Americi
U sljedećim godinama mogli vidjeti loše posljedice interakcije najmlađih s glasovnim pomoćnicima, upozoravaju stručnjaci s Cambridgea

Glasovni pomoćnici kakve koriste Google i Amazon mogli bi imati negativne "dugoročne posljedice na empatiju, suosjećanje i kritičko razmišljanje" za djecu, tvrde istraživači Sveučilišta Cambridge. Djeca društvene robote mogu promatrati kao bića sa svojim pravima i osjećajima, unatoč tome što su svjesna statusa stroja, tvrde oni u radu koji objavljuje časopis Archives of Disease in Childhood.
Antropomorfizacija uređaja
To je pogoršano načinom na koji oni komuniciraju s uređajima korištenjem naredbi za buđenje kao što su "Hey Google" ili "Hi Alexa", što povećava rizik da djeca pretjerano antropomorfiziraju digitalne uređaje.
Međutim, ne očekuje se da bi se tijekom ovih interakcija trebali koristiti pristojni izrazi kao što su "molim" ili "hvala", i nema potrebe uzeti u obzir ton glasa i može li se izdana naredba protumačiti kao nepristojna ili prosta.
Negativne interakcije
Nemogućnost konstruktivne povratne informacije, na primjer ako se njihov govor smatra nepristojnim ili neprikladnim, mogla bi normalizirati negativne društvene interakcije tijekom razvoja djeteta, sugeriraju istraživači.
Amazon je doduše poduzeo neke početne korake kako bi se tome suprotstavio upotrebom svoje izborne funkcije "Magic Word" na Alexa uređajima koja razumije pristojno ponašanja pa djetetu između ostalog odgovara s "Hvala što lijepo pitaš".
Dugoročne posljedice
S obzirom na to da je društveni razvoj djece već ozbiljno narušen zbog raznih ograničenja uvedenih zbog pandemije Covida-19, istraživanje sugerira da bismo u sljedećim godinama mogli vidjeti negativne posljedice utjecaja glasovnih pomoćnika na najmlađe.
"Govorni uređaji donijeli su veliku korist stanovništvu. Njihove sposobnosti da brzo pruže informacije, pomognu u svakodnevnim aktivnostima i djeluju kao društveni pratitelji usamljenim odraslim osobama su važne i korisne", navodi se u radu. No, istraživači upozoravaju na dugoročne posljedice na djecu.
"Interakcija s uređajima u ključnoj fazi društvenog i emocionalnog razvoja može imati dugoročne posljedice na empatiju, suosjećanje i kritičko razmišljanje", kažu istraživači sa Sveučilišta Cambridge.