Pojava Ubera dovodi se u vezu s manjim brojem ozljeda u prometu

Iako je rjeđa pojava ozljeda u prometnim nesrećama zabilježena u nekoliko britanskih gradova, u Londonu s dolaskom Ubera nije pronađena takva korelacija

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 24. veljače 2020. u 06:00

Znanstvenici s nekoliko sveučilišta (Oxford, Bocconi, California-Davis) analizirali su podatke o prometnim nesrećama u nekoliko britanskih gradova i pokušali pronaći korelaciju s pojavom alternativnih načina taksi prijevoza u tim mjestima. Zaključak studije je – dolazak Ubera u gradove povezan je s oko 9% manjim brojem ozbiljnih ozljeda zadobivenih u prometnim nezgodama.

Jedini izuzetak u ovom istraživanju predstavlja London, gdje Uber ionako ima drugih problema sa sigurnošću putnika i mogućim gubitkom licence. U britanskoj prijestolnici, naime, nije zabilježeno smanjenje broja nezgoda na cestama otkako njima prometuju Uberovi taksiji.

Rezultati su dvojaki

U Londonu je čak od pojave Ubera zabilježen i porast lakših ozljeda u prometnim nezgodama. Na nacionalnoj razini nije primijećeno smanjenje broja poginulih ili vrlo teških tjelesnih ozljeda zadobivenih u prometu.

Autori studije zaključili su da je vjerojatni razlog za prosječno manje ozljeda činjenica da se ljudi češće odlučuju pozvati Uber ako su konzumirali alkohol, umjesto da sjedaju za volan. U Londonu, pak, veći broj nesreća s ozlijeđenima tumače kao posljedicu sve gušćeg prometa u tom gradu od lansiranja Uberovih usluga. Stoga se pojava Ubera u ovoj studiji tumači kao dvojaka – donekle doprinosi sigurnijem prometu, ali istodobno i dovodi do većeg prometnog zagušenja.