Pornografija, seksualna pomagala, roboti - generacijsko istraživanje

Tvrtka Lelo je objavila istraživanje međugeneracijskih stavova o seksu i tehnologiji ovisno o dobu ispitanika

Drago Galić petak, 4. srpnja 2025. u 20:05

Proizvođač seksualnih pomagala, tvrtka Lelo koju možda poznajete po vlastitom dijelu na policama DM-a , objavila je „Futurističko izvješće za 2025. godinu“ (dakle, živimo u budućnosti…) koje istražuje međugeneracijske poglede na veze, seks i tehnologiju. Studija analizira kako različite dobne skupine percipiraju i koriste tehnologiju u osobnim odnosima, pružajući uvid u generacijske promjene stavova i potencijalne buduće trendove u ovom području.

Izvješće spominje i etička pitanja koja postavlja integracija umjetne inteligencije i robotike u intimne veze zbog potencijala za društvenu izolaciju, stvaranje nerealnih očekivanja te složena pitanja o pravima robota (?). Povećano oslanjanje na tehnologiju za zadovoljavanje emocionalnih i fizičkih potreba, kažu, predstavlja zabrinjavajući trend koji, iako nije inherentno negativan, nosi rizike poput formiranja nerealnih očekivanja i društvene izolacije.

Istraživanje naglašava „važnost razumijevanja dinamike promjena u stavovima i ponašanju svih generacija dok se kreće prema sve digitalnijoj budućnosti“.

Među mlađim ispitanicima, platforme poput pornografskih stranica, aplikacija za upoznavanje, i videopoziva sada su standardni alati u njihovim romantičnim i seksualnim vezama. Milenijalci i generacija Z prednjače u korištenju aplikacija za upoznavanje (26%, odnosno 24%), dok Facetime i slične video alate koristi 16-17% za intimnije povezivanje.

Dok mlađe generacije gravitiraju aplikacijama za upoznavanje i videopozivima, starije generacije često preferiraju platforme poput Facebooka. Međutim, online pornografija je  univerzalno popularna.

Mlađe generacije vjeruju da tehnologija (uključujući odnose čovjeka i robota) može ispuniti istinske emocionalne potrebe, dok starije ne.

Statistika pokazuje da jaz između dviju strana nije velik kao što se očekivalo – 39% „GenZ“, 39% milenijalaca i 36% „Xennialsa“ (ubijte me… - evo i vodiča za imenovanje generacija) slaže se da bi tehnologija mogla ispuniti emocionalne potrebe, dok 23% GenX i 15% baby boomera dijeli to uvjerenje.


Imena generacija (za lakše snalaženje)

Najveća generacija (GI generacija) Rođen 1901. – 1927.
Tiha generacija Rođen 1928. – 1945.
Generacija baby booma Rođen 1946. – 1964.
Generacija X Rođen 1965. – 1980.
Milenijalci ili generacija Y Rođen 1981. – 1996.
Generacija Z ili iGen Rođen 1997. – 2010.
Generacija Alpha Rođeni 2010.-2024.
Generacija Beta Rođeni 2025.-2039.