Marketinški regulator reagirao na Microsoftovo pretjerano "guranje" naziva Copilot

Copilot, Microsoft 365 Copilot, Microsoft Copilot, Copilot Studio, Copilot+… Ne samo da korisnicima više nije jasno što je što u Microsoftovom ekosustavu, već je zbog konfuzne situacije reagirao i regulator

Sandro Vrbanus utorak, 17. lipnja 2025. u 14:50

Nezavisna organizacija National Advertising Division, koja služi samoreguliranju oglašivačke industrije SAD-a i sastoji se od predstavnika industrije, u sklopu svojih je redovnih aktivnosti analizirala Microsoftovu politiku imenovanja proizvoda i usluga, pa zaključila ono što su posljednjih mjeseci shvatili i sami korisnici – nazivanje svega i svačega "Copilotom" zbunjujuće je i neke bi stvari trebalo promijeniti.

"Nije sve Copilot"

Njihova se osnovna teza vrti oko činjenice da se nazivom Copilot, koji bi trebao označavati virtualnog asistenta pokretanoga umjetnom inteligencijom, označavaju i aplikacije koje s njime nemaju toliko izravne veze. Primjerice, nedavno je mobilna aplikacija uredskog paketa alata Office, koja se od 2022. godine naziva Microsoft 365, preimenovana u Microsoft 365 Copilot, dobila je i ikonu Copilota, što je zbunilo mnoge.

"Univerzalno korištenje opisivanja proizvoda kao 'Copilota' može dovesti do toga da korisnici ne shvaćaju razlike", kažu iz ovog udruženja. Nazivanje cijelog uredskog paketa Copilotom moglo bi dovesti korisnike u zabludu da je AI asistent besprijekorno integriran u sve njegove dijelove te da omogućava generiranje ili uređivanje svih vrsta sadržaja, od tekstova u Wordu do prezentacija u PowerPointu ili izračuna u Excelu.

Upitne marketinške tvrdnje

No, ipak se pokazalo da tomu nije tako – pa se ističe primjer aplikacije Business Chat koji ne može stvarati sadržaje uz generativnu umjetnu inteligenciju. U ostalim aplikacijama manje-više je korištenje naziva Copilot opravdano, smatra regulator. Predložili su im stoga promjenu naziva, kako korisnike ne bi dovodili u zabludu.

NAD je testirao još jednu Microsoftovu marketinšku tvrdnju, onu o povećanju produktivnosti kod onih koji se služe Copilotom. Kompanija tvrdi da 67%, 70% i 75% korisnika kaže da su produktivniji nakon 6, 10 i više od 10 tjedana korištenja Copilota. No, te se tvrdnje mogu uzeti u obzir samo kao percepcija poboljšanja produktivnosti, a ne kao objektivne činjenice, pa je Microsoftu preporučeno da prestane s takvim oglašavanjem. Iz Microsofta se nisu sasvim složili sa svim zaključcima, ali su ipak poručili da će ih poslušati.