Američki učitelji većinom koriste AI u nastavi

Ušteđeno vrijeme, koje izvještaj naziva "AI dividenda", navodno se vraća učenicima u obliku više pažnje i izgradnje odnosa.

Drago Galić subota, 28. lipnja 2025. u 18:13

Novo istraživanje Gallupa pokazuje da 60 posto učitelja u američkim osnovnim i srednjim školama koristi neki oblik AI alata u svom radu. Najčešće koriste AI za stvaranje radnih listova ili aktivnosti, personalizaciju materijala prema potrebama učenika i pripremu lekcija.

Ušteđeno vrijeme, koje izvještaj naziva "AI dividenda", navodno se vraća učenicima u obliku više pažnje i izgradnje odnosa.

Nastavnici u studiji izvijestili su da korištenje AI-ja čini njihov rad boljim: 74 posto za administrativne zadatke i 57 posto više za ocjenjivanje. Nekih 16 posto učitelja smatralo da AI negativno utječe na njihov radni proizvod.

Studija je otkrila da AI alati također pomažu premostiti postojeće praznine u obrazovanju: 57 posto učitelja slaže se da će AI poboljšati dostupnost nastavnih materijala za učenike s invaliditetom, a učitelji specijalne edukacije još su skloniji slaganju da će AI donijeti ovu korist (65 posto).

Izvještaj je napomenuo da se ove prednosti javljaju samo kod redovitih korisnika. Učitelji koji koriste AI alate manje od jednom tjedno vidjeli su značajan pad u ušteđenom vremenu u usporedbi s aktivnijim korisnicima.

Ipak, 40 posto učitelja uopće ne koristi AI, a samo 19 posto njih reklo je da njihova škola ima definirana pravila o korištenju umjetne inteligencije za pripremu nastave. Usvajanje se također razlikovalo prema tipu škole. Dok su učitelji srednjih škola među najintenzivnijim korisnicima AI-ja, oni su također među onima koji se najvjerojatnije protive korištenju AI-ja.

Izvještaj je također otkrio da su i učitelji i učenici zabrinuti zbog toga kako će korištenje AI-ja utjecati na njihove vještine kritičkog mišljenja i izdržljivost u rješavanju problema.

Unatoč tome, istraživanje je optimistično o tome kako AI u školama može utjecati na obrazovanje.