Na Sveučilište u Zagrebu stiže Microsoftova umjetna inteligencija
Sveučilište u Zagrebu s Microsoftovim je predstavnicima početkom tjedna ugovorilo inicijalnu suradnju po pitanju umjetne inteligencije, s ciljem uvođenja novih sustava podučavanja
Predstavnici Microsofta ovoga su ponedjeljka, 28. kolovoza, posjetili Sveučilište u Zagrebu gdje su s predstavnicima njegove Uprave razgovarali o mogućnostima zajedničkih projekata u daljnjem razvoju i implementaciji rješenja umjetne inteligencije unutar Sveučilišta.
Posjet iz središnjice
Serena Sacks-Mandel, globalna direktorica za tehnologiju u obrazovanju za obrazovnu industriju iz središnjice Microsofta u Seattleu, na sastanku je predstavila Microsoftove planove u području obrazovanja, kao i opće trendove o strateškim mogućnostima implementacije AI-ja u obrazovnom sektoru u regiji i svijetu, priopćeno je iz Sveučilišta uz Zagrebu, čije izaslanstvo su činili prof. dr. sc. Tomislav Bolanča, prorektor za poslovanje i digitalizaciju i prof. dr. sc. Dubravko Majetić, prorektor za znanost, istraživanje i poslijediplomske studije. Na sastanku su sudjelovali i Ivan Đurđević, zadužen za obrazovanje u Microsoftu Hrvatska, te Jengrej Pangeršić, tehnički specijalist za rješenja u obrazovanju.
Personalizirano učenje
Na sastanku je Sacks-Mandel istaknula da umjetna inteligencija olakšava posao učitelja i može doprinijeti personaliziranom učenju na razne načine, primjerice osmišljavanjem materijala za učenje na temelju individualnih stilova učenja, preferencija i potreba polaznika i prilagodljivim učenjem, odnosno stvaranjem sustava učenja koji usklađuju sadržaj i tempo tako da odgovaraju razini razumijevanja onoga tko uči.
Inteligentni sustavi podučavanja idu u smjeru stvaranja sustava podučavanja koji studentima pružaju individualne upute i potporu te mogu analizirati podatke i generirati povratne informacije i smjernice za učenika. Nadalje, umjetna inteligencija može pomoći personalizirati učenje digitalnoga sadržaja omogućavanjem sustava za obradu prirodnoga jezika koji mogu odgovarati na upite učenika u stvarnom vremenu.
Zaključeno je da će se zajednički napori usmjeriti k uvođenju personaliziranoga učenja u redoviti nastavni proces kako bi se zadovoljile individualne potrebe, interesi i sposobnosti studenata.