Regulatori kažu da SHEIN krši europske propise o zaštiti potrošača, pozivaju ih na usklađenje
Mreža nacionalnih tijela za zaštitu potrošača i Europska komisija obavijestile su kinesku e-trgovinu SHEIN o nizu praksi na toj platformi kojima se krše pravila Europske unije o zaštiti potrošača

Nakon koordinirane istrage na europskoj razini, mreža nacionalnih tijela za zaštitu potrošača i Europska komisija danas su obavijestile kinesku internetsku trgovinu SHEIN o nizu praksi kojima se na toj trgovačkoj platformi krše propisi Europske unije o zaštiti potrošača. Mreža za suradnju u zaštiti potrošača naložila je društvu SHEIN da uskladi te prakse s propisima EU-a.
Niz utvrđenih prekršaja
Djelovanje mreže za suradnju u zaštiti potrošača protiv SHEIN-a vode nadležna nacionalna tijela Belgije, Francuske, Irske i Nizozemske, pod koordinacijom Europske komisije. Njihovim ispitnim postupkom obuhvaćen je širok raspon praksi s kojima se potrošači suočavaju pri kupnji na SHEIN-u, a kojima se krši pravo EU-a. Neki od prekršaja navedeni su u nastavku:
- Lažni popusti: pretvaranje da nude bolje ponude prikazivanjem sniženja cijena koja se ne temelje na stvarnim "prethodnim cijenama",
- Prodaja pod pritiskom: stavljanje potrošača pod pritisak da dovrše kupnju koristeći se taktikama kao što su lažni rokovi kupnje,
- Nedostajuće, netočne i obmanjujuće informacije: prikazivanje nepotpunih i netočnih informacija o zakonskim pravima potrošača na povrat robe i primanje povrata te neobrađivanje povrata i povrata u skladu s relevantnim pravima potrošača,
- Obmanjujuće oznake proizvoda: upotreba oznaka proizvoda koje upućuju na to da proizvod nudi nešto posebno ako je relevantna značajka zapravo propisana zakonom,
- Obmanjujuće tvrdnje o održivosti: Pružanje lažnih ili obmanjujućih informacija o koristima svojih proizvoda za održivost,
- Skriveni podaci za kontakt: Potrošači se ne mogu lako obratiti tvrtki SHEIN za pitanja ili pritužbe.
Zatražene dodatne informacije
SHEIN je, podsjetili su nadležni, još uvijek pod istragom te je od njega zatraženo da mreži za suradnju u zaštiti potrošača dostavi dodatne informacije. Mreža za suradnju u zaštiti potrošača zatražila je informacije od SHEIN-a kako bi ocijenila njegovu usklađenost s daljnjim obvezama u skladu s pravom EU-a o zaštiti potrošača, kao što je obveza da se osigura da se rangiranje, odnosno da se recenzije i ocjene proizvoda ne prikazuju potrošačima na obmanjujući način.
SHEIN sada ima mjesec dana za dostaviti odgovore na ove nalaze i predložiti kako će riješiti utvrđene propuste. Ovisno o odgovoru, mreža za suradnju u zaštiti potrošača može započeti dijalog s njima. Ako trgovac ne riješi istaknute probleme, nacionalna tijela mogu poduzeti provedbene mjere kako bi osigurala usklađenost. To uključuje mogućnost izricanja novčanih kazni na temelju godišnjeg prometa društva u pojedinoj državi članici EU-a.