YouTube će kreatorima omogućiti monetizaciju čak i ako ponekad opsuju

YouTubeovi partneri, oni s kojima platforma dijeli prihode od oglašavanja, imaju stroge naputke kojih se moraju držati. Od sada će ipak moći izreći i poneku snažnu psovku bez rizika od demonetizacije

Sandro Vrbanus srijeda, 30. srpnja 2025. u 19:48

YouTube je objavio promjene u smjernicama za kreatore sadržaja koje se odnose na "snažno psovanje" u videima na toj platformi, a koji su podložni monetizaciji. Videozapisi koji su sadržavali psovke unutar prvih sedam sekundi nisu bili kvalificirani za potpunu monetizaciju, tj. njihovim je autorima bio uskraćivan dio prihoda od oglasa. Takva je restrikcija bila uvedena da bi se uskladila sa standardima emitiranja i očekivanjima oglašivača.

Međutim, zbog promjenjivih očekivanja oglašivača i izravnih povratnih informacija od kreatora, YouTube sada uklanja to ograničenje. To znači da će videi sa "snažnim psovanjem" u početnih sedam sekundi sada također biti uključeni u puni program monetizacije.

Što je "snažno psovanje?"

YouTube je u svojim pravilima definirao i što točno smatra "snažnim psovanjem", kako bi uklonio nedoumice. Lijepo ih je i detaljno objasnio njihov voditelj programa monetizacije u kratkom videu, pa ih nećemo eksplicitno ponavljati – vjerojatno i sami možete pretpostaviti što bi se smatralo ozbiljnom, a što manje ozbiljnom psovkom.

Monetizacija će kreatorima i dalje biti ograničena ako se umjereno ili snažno psovanje koristi u naslovima videa ili thumbnailovima. Također, visoka učestalost korištenja snažnog psovanja tijekom cijelog videozapisa i dalje predstavlja kršenje smjernica i diskvalificirat će video iz sustava dijeljenja prihoda. Kontekst je vrlo važan, kažu iz YouTubea, pa objašnjavaju da psovke unutar umjetničkog izražavanja (primjerice u video spotovima pjesama) neće biti penalizirane, kao niti one povremene koje se pojave u sadržajima ostalih vrsta.