WhatsApp počinje prikazivati oglase i uvodi pretplatu

WhatsApp je u ponedjeljak objavio da će po prvi puta prikazivati oglase unutar svoje aplikacije u sekciji Status. Dodatno, korisnici će se moći pretplatiti na svoje omiljene kanale, poput medijskih kuća ili novinskih portala uz mjesečnu naknadu za ekskluzivne sadržaje

Bug.hr utorak, 17. lipnja 2025. u 06:30
📷 Meta
Meta

Meta, vlasnik platforme, je godinama pružala usluge bez oglasa i dodatnih funkcija za naplatu, ali došao je kraj. Oglasi će se odsad prikazivati u Status sekciji, koja predstavlja WhatsAppovu verziju Instagramovih Stories.

Promjena od originalne ideje

Ova promjena označava odstupanje od originalne ideje iz 2014. godine kada je Facebook, danas Meta, kupio platformu. Suosnivatelji Jan Koum i Brian Acton, koji su napustili tvrtku 2018. godine, htjeli su izgraditi jednostavnu komunikacijsku platformu bez oglašavanja. Dvojica su napustila Facebook nakon što su se navodno sukobila s rukovodstvom koje je željelo ubaciti oglašavanje i druge prakse koje su oni odbacivali.

Metina najagresivnija strategija monetizacije

Oglasi će se pojavljivati samo na kartici "Ažuriranja" koja sadrži Status objave i Kanale, a koju svakodnevno koristi oko 1,5 milijardi korisnika. Meta planira ograničiti oglašavanje na ovaj dio aplikacije kako bi što manje narušila korisničko iskustvo, izjavila je Nikila Srinivasan, potpredsjednica za upravljanje produktima u WhatsAppu. Promjena predstavlja Metinu najagresivniju strategiju monetizacije WhatsAppove korisničke baze od preko dvije milijarde mjesečnih korisnika. Tvrtka se nada da će ograničavanjem oglasa na karticu Ažuriranja minimalno poremetiti korisnike, prema riječima Nikile Srinivasan.

Privatnost ostaje zaštićena

WhatsApp je naglasio da implementacija oglašavanja zadržava osnovne funkcionalnosti privatnosti platforme. "Vaše osobne poruke, pozivi i podaci o statusu ostat će zaštićeni end-to-end enkripcijom, što znači da ih nitko ne može vidjeti ili čuti", navela je tvrtka. Oglasi se neće prikazivati u privatnim razgovorima, grupnim porukama ili pozivima, što drži monetizaciju odvojenu od privatne komunikacije.

Meta će koristiti osnovne informacije za preporučivanje oglasa korisnicima WhatsAppa, uključujući zemlju, grad, uređaj, jezik i podatke o tome koga prate ili kako reagiraju na oglase. "Nikada nećemo prodati ili dijeliti vaš broj telefona s oglašivačima. Vaše osobne poruke, pozivi i grupe u kojima se nalazite neće se koristiti za određivanje oglasa koje možete vidjeti", pojasnila je tvrtka.

Mehanizam oglašavanja funkcionira slično Instagram Stories opciji, gdje će korisnici vidjeti oglase na WhatsAppu nakon što prođu kroz nekoliko Status ažuriranja. Za korisnike koji su povezali svoj WhatsApp račun s Metinim Account Centerom, postavke oglašavanja između platformi mogu utjecati na ciljanje oglasa.

Druge nove funkcionalnosti monetizacije

Osim Status oglasa, WhatsApp je uveo još dvije funkcionalnosti za generiranje prihoda. Pretplate na Kanale omogućit će administratorima naplaćivanje ekskluzivnih ažuriranja na WhatsAppu, slično modelima pretplata na platformama poput YouTubea i Twitcha. Dodatno, organizacije i osobe koje administriraju Kanale moći će platiti za povećanje vidljivosti svojih Kanala kada ih netko pretražuje putem direktorija.

Postupno globalno uvođenje

Sve nove funkcionalnosti uvode se postupno i očekuje se da će biti dostupne globalno tijekom sljedećih nekoliko tjedana. Najava je objavljena na konferenciji industrije oglašavanja Cannes Lions.