Nedavna istraživanja Microsofta upozoravaju na opasnosti na Internetu i važnost zaštite djece
U proteklih šest godina, Microsoft se usredotočio na važnost digitalne pristojnosti, odnosno tretiranje svih osoba u virtualnom svijetu s dostojanstvom i poštovanjem. Tvrtka je provela i istraživanje koje će ljudima pomoći razumjeti njihova iskustva na Internetu
Uz objavu rezultata ovog istraživanja u Microsoftu naglašavaju kako će digitalna sigurnost biti u središtu pozornosti ove godine. Cilj je učiniti internet sigurnim mjestom za rad i igru koliko god je to moguće, na kojem se možemo povezati s drugima bez opasnosti.
Globalno istraživanja sigurnosti na internetu 2023. godine bavi se percepcijama roditelja i djece o sigurnosti na internetu.
Prema nedavnom istraživanju, 69% ispitanika u protekloj godini je doživjelo neki oblik rizika ili prijetnje na internetu. Globalno, najčešći oblici rizika su dezinformacije i razni oblici osobnih uvreda. To uključuje cyberbullying, govor mržnje i prijetnje nasiljem. Velika Britanija (50%) i Njemačka (56%) su zemlje u kojima su ljudi najmanje doživjeli online rizike ili prijetnje, dok su Filipini (86%) i Čile (79%) najčešće izloženi online riziku.
Roditelji podcjenjuju opasnosti na internetu za tinejdžere u svim kategorijama
Istraživanje je otkrilo da su tinejdžeri više izloženi rizicima i prijetnjama na internetu nego što njihovi roditelji pretpostavljaju: 74% tinejdžera doživjelo je neki oblik rizika dok je samo 62% roditelja predvidjelo ovu mogućnost, što je razlika od 12 posto.
Prema nedavnom istraživanju, 69% ispitanika u protekloj godini je doživjelo neki oblik rizika ili prijetnje na internetu.
Osim toga, roditelji potcjenjuju opasnosti u svim kategorijama: najveće razlike odnose se na govor mržnje, vrlo blizu su prijetnje nasiljem, izloženost sadržaju koji potiče na samoubojstvo ili samoozlijeđivanje te cyberbullying i zlostavljanje. Još jedan primjer ove različite percepcije - dok je 39% tinejdžera naišlo na govor mržnje na mreži, samo 29% roditelja izvijestilo je da su njihova djeca to iskusila. No, situacija je slična i kada je riječ o prijetnjama nasiljem: 19% tinejdžera naišlo je na ovaj fenomen, u usporedbi sa samo 11% roditelja koji su pretpostavili takvu mogućnost. Anketa je također otkrila da se tinejdžeri više brinu o budućim prijetnjama nasiljem nego roditelji.
Većina tinejdžera (60%) ne skriva rizike s kojima se suočavaju online: 71% pogođenih mladih osoba razgovara o svojim iskustvima sa svojim roditeljima, 32% s prijateljima i 14% s drugim odraslim osobama.
Roditelji kažu da online zaštita pomaže u održavanju sigurnosti njihove djece
Većina roditelja izvještava o poduzimanju različitih koraka kako bi zaštitili svoju djecu online, uključujući provjeru profila svoje djece te pregledavanje njihovog dnevnika aktivnosti (activity log). Također redovito razgovaraju sa svojom djecom o njihovim online aktivnostima.
Istraživanja su pokazala da roditelji općenito smatraju da su sigurnosne značajke moćan alat za održavanje sigurnosti njihove djece online. Izvješće je pokazalo da 81% koristi barem jednu vrstu alata. Također je utvrđeno da su roditelji mlađe djece u dobi od 6 do12 godina u prosjeku bili mnogo skloniji korištenju platformskih sigurnosnih alata (4,4), nego roditelji tinejdžera (3,5). Roditelji vjeruju da su alati za pregledavanje zahtjeva za prijateljstvom njihove djece (71%) i kontrola online trošenja (69%) najučinkovitiji.
Microsoft je posvećen digitalnoj sigurnosti
Microsoft je dugi niz godina posvećen održavanju sigurnosti djece na internetu, a ovo istraživanje potvrđuje da svi akteri - tehnološke tvrtke, vlade i javni sektor, civilno društvo i obitelji - moraju nastaviti zajednički djelovati za sigurniji internet.
Četiri stupa digitalne sigurnosti su arhitektura platforme, moderacija sadržaja, kultura i suradnja. Dizajn sigurnosti je izuzetno važan i u arhitekturi platforme i u integraciji sigurnosnih značajki za obitelji. Za zaštitu korisnika također je ključno da se propisi o sigurnosti provode kroz jasne sigurnosne politike i dosljedne, proporcionalne mjere. Velika većina ispitanika u anketi slaže se sa svim tim ciljevima, a 85% očekuje moderiranje sadržaja za ilegalni sadržaj (28%) i ilegalni, ali štetni sadržaj (57%).
Sigurne i inkluzivne online zajednice koje korisnici stvaraju omogućuju svima sudjelovanje u digitalnom svijetu. U takvom okruženju možemo pomoći ljudima da shvate online rizike, kako se mogu zaštititi i zaštititi svoje obitelji.
Konačno, suradnja između svih strana ostaje ključna za rješavanje preklapanja stvarnog svijeta i digitalne štete. Microsoft se s ponosom pridružio inicijativi francuskog predsjednika Macrona, Laboratoriju za zaštitu online sigurnosti djece pokrenutom na Pariškom forumu za mir u studenom 2022. godine. Iz istog razloga nastavlja surađivati s donositeljima odluka i organizacijama diljem svijeta: zajednički cilj je učiniti internet sigurnim za sve putem učinkovitih i proporcionalnih odgovora na izazove.
Znajući da mnogi roditelji traže edukativne materijale i smjernice za pronalaženje personaliziranih rješenja za sigurnost interneta za svoje obitelji, Microsoft je tu da pomogne:
• Raspoloživi resursi | Microsoft Online Safety
- Rezultati globalne ankete i savjeti za tinejdžere i roditelje
- Raspoloživi resursi za obitelji za postavljanje dječjeg računa na Xboxu i informacije o privatnosti i sigurnosti obitelji
- Omogućavanje obiteljima da razviju sigurne navike i zaštite se digitalnim i fizičkim smjernicama i alatima
• Xbox Family Settings aplikacija
- Upravljajte aktivnostima djece na konzoli
- Evoluirajući pristup Xbox sigurnosti, nova Privacy Prodigy iz Minecraft Education te savjeti i alati koje roditelji mogu koristiti sa svojim obiteljima za igranje na Xboxu
Igra je neprocjenjivo sredstvo za učenje, zbog čega je Minecraft: Education Edition objavio Privacy Prodigy, program igranja za djecu od 7 do 18 godina. Na igračima je da zaštite svoju privatnost kako se udaljavalju od kuće. Pri tome se susreću sa situacijama koje im omogućuju da nauče koje osobne podatke mogu podijeliti, a što bi trebali držati tajnom. Privacy Prodigy je nastavak prošlogodišnje CyberSafe serije s Home Sweet Hmm i dostupan je besplatno na Minecraft Educationu i Marketplaceu.
Metodologija istraživanja
Anketa je provedena online u 16 zemalja1 i uključila je više od 16.000 tinejdžera, roditelja i drugih odraslih osoba. Roditelji su bili pozvani da podijele iskustva svoje djece, a svi sudionici su odgovarali na pitanja o svojoj percepciji online života i 10 različitih rizičnih iskustava u 5 kategorija rizika. Sažeci po zemljama dostupni su ovdje.
1 Kanada, Meksiko, Kolumbija, Peru, Brazil, Čile, Argentina, Francuska, Njemačka, Italija, Indija, Filipini, Singapur, Australija, Velika Britanija, Sjedinjene Američke Države. U svakoj zemlji provedeno je najmanje 1000 intervjua, uključujući 500 među tinejdžerima i odraslim osobama.