Trećina djece u Hrvatskoj koristi Internet bez ikakve kontrole
Većina ispitanika iz Hrvatske koja ima djecu kaže kako ona koriste Internet do tri sata dnevno, što je nešto manje od EU prosjeka od četiri sata. No, takve navike ne dolaze bez posljedica

Hrvatska zastupnica u europskom parlamentu Biljana Borzan održala je konferenciju za medije gdje je predstavila rezultate istraživanja javnog mnijenja o djeci na Internetu. Prema rezultatima tog istraživanja, gotovo 95 posto građana smatra da djeca provode previše vremena na društvenim mrežama te da one mogu izazvati ovisnost, a 91 posto smatra da EU mora napraviti više kako bi se zaštitilo djecu.
Većina ispitanika koja ima djecu kaže kako im ona koriste Internet do tri sata dnevno, što je nešto manje od EU prosjeka, koji iznosi četiri sata. Većina djece ima mobitel, od čega 11 posto predškolske djece. Svaki peti roditelj koristi opcije za ograničenje sadržaja, a 66 posto roditelja osobno kontrolira sadržaj koji djeca gledaju, kažu rezultati.
Problemi kod upisa u školu
Istraživanje je pokazalo i da 74,2 posto ispitanika smatra da su ekrani krivi za rekordan broj djece koja ne ostvaruju upis u prvi razred. Stručnjaci ističu psihofizičku nespremnost, nerazvijenu grafomotoriku ili izostanak jezičnih predvještina kao glavne razloge odgađanja upisa.
"U prošlom mandatu smo Aktom o digitalnim uslugama zabranili praćenje maloljetnika na društvenim mrežama u cilju oglašavanja i stavili veću odgovornost na internetske divove za provjeru dobi i štetne sadržaje za maloljetnike. Komisija je na osnovi tog zakona otvorila niz istraga protiv Meta, Tik Toka i drugih mreža, međutim mi u Europskom parlamentu mislimo da treba ići dalje", kaže Borzan.
Europski parlament pokrenuo je vlastito izvješće kojim želi smanjiti ovisnost o Internetu zabranom određenih vrsta dizajna kao što su beskonačno scrollanje, autoplay, kazne za neaktivnost. Žele se zabraniti i isticanje opcija odabira koje korisniku nisu u interesu te dizajn videoigara koji izaziva ovisnost. "Istraživanja su pokazala i da 40 posto djece do 12 godina ne prepoznaje sadržaj tzv. influencera kao oglašavanje. Internet mora postati sigurnije i transparentnije mjesto za djecu", zaključuje Borzan.