Dell u potrazi za vlastitim identitetom mijenja nazive svojih modela - ukida se XPS

Dell mijenja svoje desetljeća stare nazive modela XPS i Inspiron. Nova linija će se sastojati od tri kategorije: Dell, Dell Pro i Dell Pro Max. Zvuči poznato?

Ivan Podnar utorak, 7. siječnja 2025. u 13:00

Nakon mnogih godina i naziva za koje su iz tvrtke Dell mislili da su dovoljno komercijalni i marketinški privlačni, izvršni direktor Jeff Clarke objašnjava kako kupci preferiraju nazive koji su laki za zapamtiti i izgovoriti. Očito nisu nakon desetljeća pokušaja kupci uspjeli zapamtiti XPS i Inspiron. Sada će se ova nova linija sastojati od tri kategorije: Dell, Dell Pro i Dell Pro Max. Više neće biti zabune, svađa, a sve da Dell svoje proizvode učini pristupačnijima kupcima.

"Zašto niste odabrali nešto originalnije?"

Odjednom, novo imenovanje kao da podsjeća na nešto što smo već čuli i vidjeli: "Pro" i "Pro Max". Zato uopće nije iznenađenje da je na tiskovnoj konferenciji predstavljanja novih imena prvo pitanje novinara bilo: "Zašto niste odabrali nešto originalnije? Vaša tržišna imena su praktički kopija Appleovih".  Drugi je dodao: "Vaš tržišna imena jako podsjećaju na Apple — zar ih slijedite?"

"Pa, anketirali smo desetke tisuća korisnika!"

Odgovor direktora bio je da ovi nazivi nisu vlasništvo i da su izabrani temeljem opsežnog istraživanja koje je obuhvatilo desetke tisuća sudionika. Znači, potrošeni su ne baš mali novci da se anketiraju deseci tisuća korisnika i da se zaključi kako je Apple već shvatio da izrazi "Pro" i "Pro Max" isijavaju marketinšku magiju, pa kad je već tako, hvala svima na odgovorima, imamo pobjednike.

Direktor objašnjava da Dell uvodi novi sustav označavanja svojih proizvoda i svrstava ih u tri glavne kategorije: Dell za krajnje korisnike, Dell Pro za poslovne korisnike te Dell Pro Max za radne stanice visokih performansi. Ovim preimenovanjima Dell napušta dosadašnje tržišne marke kao što su XPS, Inspiron, Latitude i OptiPlex. Dosadašnja XPS serija prelazi pod oznaku "Dell Premium", pa će tako, primjerice, XPS 13 postati Dell 13 Premium, iako će zadržati prepoznatljiv dizajn i značajke koje su krasile XPS liniju.

Dell XPS, za svakog ponešto

Dell XPS, kratica koja znači eXtreme Performance System, predstavljena je još davne 1993. godine. Možda će ostati upisani u povijest po InfinityEdge zaslonu iz 2015. godine s ultra-tankim rubovima. Širok je raspon koga se sve nije htjelo zadovoljiti s formatom, od ultraprenosivog XPS 13 (13 inča), XPS 15 za kreativne profesionalce (15 inča) i XPS 17 kao mobilnu radnu stanicu (17 inča) i cjenovnim rasponom od 1.200 do 2.500 dolara.

Dell Inspiron, ključni Dellov stup

Dell Inspiron serija, predstavljena 1997. godine, strukturirana je kroz tri ključna segmenta: Inspiron 3000 za studente i kućne korisnike, Inspiron 5000 za napredne korisnike i male poduzetnike te Inspiron 7000 za kreativne profesionalce. Kroz godine, Inspiron linija je predvodila nekoliko ključnih tehnoloških transformacija: uvođenje Intel Core procesora (2005.), prelazak na LED zaslone (2008.), integraciju SSD pohrane (2012.), implementaciju USB Type-C povezivosti (2015.) te najnovije AI-optimizirane komponente (2020.). S godišnjim isporukama od 12-15 milijuna komada, serija ostaje ključni stup Dellove strategije u mainstream segmentu osobnih računala.

Borba da se potakne tržište

Šalu na stranu, Dell se bori zajedno s konkurentnim kompanijama HP i Lenovo da nekako potakne tržište koje u posljednjih nekoliko godina doživljava slabu prodaju. Uzlet je bio za vrijeme pandemije, ali sve je nekako nakon toga palo. Nada im je da će kraj podrške za Microsoft Windows 10 i integracija AI-optimiziranih sustava biti potencijalni katalizatori za nove kupnje.

Alienware, Dellov high-end brand, zadržat će svoj zaseban naziv. Očito kupci su zapamtili to ime i ne treba ga mijenjati.