Mobilna plaćanja u Aziji najčešće se autoriziraju biometrijski

Utipkavanje korisničkog imena, lozinke, PIN-a, broja kartice i slični načini plaćanja putem mobitela u Kini više nisu popularni, dok biometrijska autorizacija dobiva na popularnosti

Sandro Vrbanus srijeda, 14. studenog 2018. u 06:00

Tijekom protekloga vikenda održanog šoping festivala povodom Dana samaca, samo na kineskoj online trgovini Alibaba protrgovano je razne robe u vrijednosti čak 30,8 milijardi dolara. Ovaj iznos rekordan je za jedan takav događaj, a procjene govore kako ga neće preteći niti Crni petak i Cyber ponedjeljak koji se tradicionalno organiziraju u SAD-u (ali i u nas).

Osim sve veće sklonosti kupaca kupovini putem Interneta, a posljednjih godina i preko mobilnih uređaja, primijećen je i veliki porast biometrijske autorizacije takvih kupovina. Kineski servis za plaćanje Alipay objavio je tako statistiku prema kojoj je vidljivo da se kupcima (većinom iz Azije) više ne da utipkavati brojeve kartica, razne lozinke ili PIN-ove, te da su prigrlili potvrđivanje platnih transakcija biometrijom.

Bilo otiskom prsta ili skeniranjem lica tijekom ovogodišnjeg Dana samaca svoj je šoping obavilo 60,3% kupaca. Alipay inače ima oko 870 milijuna korisnika kojima nudi mobilna i beskontaktna plaćanja.

Biometrijske senzore u Kini korisnici vrlo brzo prihvaćaju – prije dvije je godine tako jedna anketa pokazala kako 95% ljudi zna da na mobitelima postoje čitači otiska prsta, dok se istima prošle godine koristilo oko 85% ispitanika.