Može li se Sonos oporaviti samostalno ili je vrijeme za stratešku prodaju?

Sonos, nekoć predvodnik u svijetu audiofila, cijenjen zbog elegantnog dizajna i besprijekorne integracije, nakon turbulentne godine obilježene softverskim problemima našao se u središtu glasina o preuzimanju...

Ivan Podnar nedjelja, 19. siječnja 2025. u 19:12
📷 Sonos
Sonos

Sve je počelo softverskom pogreškom u svibnju, kada je Sonos predstavio novu aplikaciju koja je trebala modernizirati način na koji korisnici upravljaju audio opremom. Međutim, aplikaciji su nedostajale ključne značajke i bila je prepuna grešaka, što je izazvalo val nezadovoljstva među korisnicima i uzdrmalo temelje tvrtke.

Drastičan pad vrijednosti

Posljedice su bile trenutačne i ozbiljne. Ovaj propust nije samo narušio ugled brenda i zadovoljstvo kupaca, već je drastično utjecao na tržišnu vrijednost tvrtke, koja je pala s više od 5 milijardi na oko 1,7 milijardi dolara. Upravni odbor Sonosa reagirao je odlučno na krizu. Smijenjeni su izvršni direktor Patrick Spence i glavni direktor za proizvode. Na mjesto privremenog izvršnog direktora došao je Tom Conrad, prije u tvrtkama Pandora i Snap Inc. Unatoč tome, ključno pitanje ostaje: može li se Sonos oporaviti samostalno ili je vrijeme za stratešku prodaju?

O toj, zasad spekulativnoj ideji, piše Mark Gurman za Bloomberg.

Apple nije u igri

Sa značajno smanjenom tržišnom kapitalizacijom, Sonos je postao privlačna meta za preuzimanje. Apple se, sa sličnim fokusom na premium dizajn i kontrolu ekosustava, činio očitim potencijalnim kupcem. Međutim, Gurman ističe kako ne vjeruje da će Apple ikada preuzeti Sonos, argumentirajući da Appleove vlastite mogućnosti umanjuju stratešku vrijednost takvog poteza. Ipak napominje da bi za 2 milijarde dolara bilo moguće kupiti Sonos a za APple to i nisu neke pare. Podsjeća da je Apple prije deset godina za 3 milijarde kupio Beats.

Amazon, Spotify, Roku, Samsung su mogući kupci

Među potencijalnim kupcima izdvaja se Amazon kao najlogičniji kandidat. S Panosom Panayem na čelu hardverskog odjela, Amazon bi mogao integrirati Sonosovu tehnologiju u svoju Echo liniju proizvoda, potencijalno se šireći na nova područja poput premium slušalica i soundbarova. Ipak, regulatorna ispitivanja, slična onima kod preuzimanja iRobota, mogla bi predstavljati značajne prepreke.

Spotify bi mogao iskoristiti Sonosov hardver za konačni ulazak na tržište fizičkih proizvoda s brendom koji već podržava više streaming servisa, pri čemu bi europsko regulatorno okruženje moglo biti naklonjeno takvom potezu.

Roku bi mogao proširiti svoj portfelj proizvoda prelaskom s nižeg na viši cjenovni segment audio rješenja, iako bi antitrustovski propisi mogli zakomplicirati preuzimanje.

Samsung, unatoč vlastitim audio proizvodima, nije postigao značajan uspjeh u potrošačkom audio segmentu. Preuzimanje Sonosa moglo bi revitalizirati njihovu strategiju, iako se Samsung smatra najmanje izglednom opcijom.

Može li Sonos ostati neovisan?

Za poklonike Sonosove neovisnosti, nada leži u mogućnosti da tvrtka ponovno stane na noge. No, kako Gurman primjećuje, u svijetu kojim dominiraju tehnološki divovi, "postoji određena privlačnost neovisnog brenda koji dobro surađuje sa svim platformama". Ostaje pitanje može li Sonos ponovno pronaći svoj put ili će njegova priča postati dio naslijeđa nekog tehnološkog diva.