Unutarnjim izgaranjem vodika do održive budućnosti automobilizma
Austrijski AVL izradio je motor s unutarnjim izgaranjem, koji radi na vodik, a iz zapremnine od 2.000 "kubika" dobili su izlaznu snagu od čak 410 KS. Kažu da je namijenjen za utrkivanje

Austrijska tehnološka kompanija AVL, koja razvija razne tehnologije primarno za automobilski sektor, predstavila je svoj prvi motor s unutarnjim izgaranjem, nastao u potpunosti u njihovim pogonima. No, nije riječ o klasičnom motoru na fosilna goriva, već onome koji kao gorivo troši – vodik. Krajnji cilj ovog projekta jest stvoriti motore na vodik, koji bi se koristili u trkaćim bolidima, omogućavajući tako ekološki održivu budućnost automobilizma, bez štetnih emisija iz fosilnih goriva.
2.000 "kubika" – 410 "konja"
Motor s unutarnjim izgaranjem vodika, nazvan H₂-ICE, u obliku prototipa je testiran u laboratoriju, gdje su u stvarnim uvjetima potvrđene njegove specifikacije iz simulacija. Motor zapremnine 2.000 cm3 dao je izlaznu energiju od ukupno 410 KS (301,7 kW), odnosno postigao ciljanu specifičnu energetsku gustoću od 205 KS/l, usporedivu s motorima u trkaćim automobilima. Pritom se okretao do 6.500 okretaja u minuti, a između 3.000 i 4.000 o/min davao je okretni moment od 500 Nm.
Izravno ubrizgavanje vode
Glavna inovacija u ovom projektu, koja je i omogućila tako visoku snagu dobivenu iz vodika, jest izravno ubrizgavanje – vode. Voda se dodaje na mjesto usisa zraka u motor, čime se sprječava prerano paljenje smjese u cilindrima. Motor radi na idealnoj (stehiometrijskoj) mješavini, tj. u njegovim cilindrima sagorijevaju vodik i kisik u omjeru 1:1, dok zrak tamo stiže pomoću turbopunjača, posebno izrađenoga za ovu vrstu motora.
Nakon testiranja u laboratoriju, motor H₂-ICE bit će testiran i na trkaćoj stazi u bolidima. Održiva budućnost utrkivanja je, kažu Austrijanci, iza ugla. Poručuju da će nove motore proizvoditi njihova posebna, novoosnovana divizija, AVL RACETECH.