Kina predstavlja prototip nove generacije brzog vlaka maksimalne testne brzine od 450 km/h
CR450 bi trebao postati najbrži komercijalni brzi vlak na svijetu kada uđe u mrežu kineskih brzih željeznica, koja se sada proteže na više od 47.000 kilometara…

CR450, nazvan prema svojoj maksimalnoj testnoj brzini od 450 kilometara na sat, dizajniran je za komercijalnu uporabu pri brzini od 400 km/h, u odnosu na trenutačno najbrže kineske vlakove serije CR400 koji prometuju brzinom od 350 km/h na glavnim željezničkim koridorima zemlje.
Lakši, aerodinamičniji, u obliku strijele
Razvoj CR450 započeo je 2018. godine, a službeni projekt tehnoloških inovacija CR450 pokrenut je 2021. godine. U odnosu na prethodne generacije vlakova ima nekoliko ključnih poboljšanja. Njegov aerodinamični dizajn u obliku strijele smanjuje otpor za 22 posto, a uključuje novo kućište postolja, aerodinamični nos, vjetrobrane i lagane materijale.
Lakši je 10 posto i sada teži približno 10 tona. Potrošnja energije i učinkovitost kočenja poboljšani su za oko 20 posto. CR450 opremljen je s više od 4.000 senzora za praćenje kritičnih sustava u stvarnom vremenu i naprednim višerazinskim sustavom kočenja u slučaju nužde. Koristi napredni, vodom hlađeni sustav vuče s permanentnim magnetima i sustav postolja visoke stabilnosti.
Peking - Šangaj, samo 3,3 sata
Prototip CR450 nedavno je primijećen tijekom testne vožnje od Tianjina do Pekinga. China Railway najavio je niz testiranja na pruzi i dodatnih procjena prije njegova ulaska u komercijalnu službu. Iako točan datum komercijalnog debija CR450 nije određen, mogao bi biti operativan već sljedeće godine. Nakon što uđe u službu, mogao bi potencijalno smanjiti vrijeme putovanja između Pekinga i Šangaja s trenutačnih 4,5 sata na oko 3,3 sata.
Uvođenje CR450 nastavlja razvoj mreže brzih željeznica u Kini. Od otvaranja prve brze linije između Pekinga i Tianjina 2008. godine, Kina je izgradila najveću mrežu brzih željeznica na svijetu, koja se sada proteže na više od 47.000 kilometara.