Samsung i LG dominiraju tržištem televizora iznad 70 inča

IHS Markit donosi istraživanje o tržištu televizora velikih dijagonala na kojem su vodeće južnokorejske tvrtke Samsung i LG koje su tu poziciju preuzele od japanskih proizvođača još prošle godine

Matija Pavlić četvrtak, 15. kolovoza 2019. u 07:00

Tvrtka IHS Markit provela je istraživanju o stanju na tržištu televizora velikih dijagonala. U prvom kvartalu što se tiče televizora s dijagonalama većima od 70 inča vodeće su bile južnokorejske tvrtke. One su isporučile 499.700 primjeraka televizora velikih dijagonala te time ostvarile zajednički tržišni udio od 57,9% (Samsung je isporučio 287.000, a LG 212.000 televizora u toj kategoriji).

Što se tiče ostalih proizvođača, kineski TCL je prodao 46.300 televizora (rast u odnosu na 10.200 prodanih televizora tijekom 2018. godine), Sony je prodao 81.800 televizora (prošle godine 72.200 televizora), a njegov domaći konkurent Panasonic samo 1.900 televizora (svi podaci za prvi kvartal ove godine).

Na spomenutom tržištu u posljednje se dvije godine dogodila promjena, tijekom 2017. godine japanski proizvođači su imali tržišni udio od 42,3% (857.200 isporučenih televizora), dok su Samsung i LG imali udio od 40,8% (826.700 isporučenih televizora).

Tijekom 2018. godine situacija se primijenila, južnokorejski proizvođači isporučili su 3.200.00 televizora (tržišni udio od 56,4%), dok su japanski proizvođači pali na 737.300 primjeraka (tržišni udio od 22.9%). U 2019. godini južnokorejski proizvođači potvrdili su svoje vodstvo, a kao konkurencija japanskim proizvođačima pojavile su se i kineske tvrtke koje su u ovoj godini prodale 151.700 televizora velikih dijagonala (udio od 17,5%), a japanski njih 135.000 (udio od 15,6%).

IHS Markit predviđa rast potražnje za televizorima velikih dijagonala, do kraja godine trebalo bi biti prodano 4.722.500, dok će do 2023. godine taj broj doseći 8.533.800 prodanih primjeraka televizora velikih dijagonala.

U IHS Markitu posebno izdvajaju podatke o premium sektoru OLED televizora čija bi prodaja ove godine trebala doseći 3.672.000 primjeraka, a do 2024. godine 14.163.000 primjeraka. Također, tržišni udio OLED televizora na cjelokupnom tržištu televizora bi s ovogodišnjeg udjela od 1,3% u idućih pet godina trebao porasti na 4,9%.