Zbogom "Trendingu", stiže novi način za otkrivanje što je popularno na YouTubeu
Nakon gotovo desetljeća, YouTube uklanja svoju poznatu stranicu "Trending", navodeći kao razlog pad posjećenosti i promjenu navika korisnika koji sada popularan sadržaj otkrivaju na ostale načine

YouTube je službeno potvrdio ukidanje svoje stranice "Trending", jedne od najprepoznatljivijih funkcija platforme koja je korisnicima gotovo cijelo desetljeće na jednom mjestu prikazivala najpopularnije videozapise. "Trending" je godinama bio i vrlo relevantan kad je riječ o otkrivanju novog sadržaja, kao i za analizu onoga što je u danom trenutku popularno na kojem tržištu. No, tome sada dolazi kraj uslijed pada popularnosti.
Odluka o gašenju, koje je najavljeno za 21. srpnja, dolazi kao odgovor na značajan pad posjećenosti te stranice u posljednjih pet godina, kažu iz YouTubea. Prema objavi na njihovim stranicama podrške, navike korisnika su se promijenile. Publika danas trendove otkriva na puno više načina nego prije – primjerice, putem personaliziranih preporuka na naslovnici, kroz rezultate pretraživanja, unutar "Shorts" sekcije te kroz komentare i objave u "Community" sekciji.
Top liste po kategorijama
Jedinstvena lista najpopularnijih videa stoga više ne odražava stvarne interese raznolikih zajednica na platformi, zaključili su, pa odlučili uvesti veliku promjenu, koja će uključivati i novi sustav rangiranja.
Umjesto jedne općenite "Trending" liste, YouTube uvodi novi, fokusiraniji pristup otkrivanju popularnog sadržaja kroz top liste ("YouTube Charts"). Te će liste biti posvećene specifičnim kategorijama, čime se korisnicima omogućuje da prate što je popularno unutar područja koja ih najviše zanimaju. Inicijalno su najavljene top liste za najpopularnije glazbene spotove, tjedne top liste podcasta te najpopularnije najave filmova.
Za ljubitelje videoigara, postojeća "Gaming Explore" stranica i dalje će ostati središnje mjesto za otkrivanje popularnog sadržaja vezanog uz gaming. Iz YouTubea poručuju i da će s vremenom uvoditi nove top liste za ostale kategorije sadržaja, nudeći tako kreatorima i gledateljima relevantniji i precizniji uvid u aktualne trendove. Kreatorima, koji su "Trending" sekciju koristili za analizu popularnosti pojedinih videa, trendova i vlastitih uradaka, preporučuju korištenje alata "Inspiration" unutar YouTube Studija.
Najavljene će promjene za sve korisnike biti primijenjene unutar narednih nekoliko tjedana, poručili su.