Haul je Amazonov odgovor na Temu
Kineski diskontni trgovci poput Temua, AliExpressa i Sheina ostvaruju toliki promet i profit da su natjerali Amazon na pokretanje vlastite verzije online prodaje jeftinih sitnica

Amazon Haul je novootvorena internetska diskontna trgovina s proizvodima ispod 20 dolara, zamišljena kao konkurencija globalno popularnim platformama za online kupovinu kao što su Temu, Shein ili AliExpress. Ovaj e-commerce gigant je već ranije najavio lansiranje diskontne trgovine u kojoj će svi proizvodi koštati manje od 20 dolara, a od 13. studenog je i pokrenuta, za sada u beta-verziji i samo za tržište u SAD, pri čemu je tamošnjim kupcima vidljiva u Amazonovoj mobilnoj aplikaciji kao zasebna kartica pod nazivom Haul.
Ako niste u SAD, uz dva brza poteza (osvježavanje Amazonove mobilne aplikacije u GooglePlayu i virtualni „skok“ u Ameriku putem VPN-a), možete provjeriti kako je Amazon održao obećanje: cijene u Haulu su zaista ispod 20 dolara, štoviše - većina artikala košta i ispod 10 USD. Kategorije proizvoda uključuju modu, nakit (naravno, bižuteriju), sitnu opremu za dom, kozmetiku, lifestyle proizvode i gadget-elektroniku, no u beta-verziji proizvodi još nisu sustavno razvrstani nego se nalaze „na hrpi“ kroz koju je prilično kaotično i nepregledno prolaziti u potrazi za nepotrebnim kičastim sitnicama.
Dostava je besplatna za narudžbe iznad 25 USD, a najavljeno je da će nakon kupnje biti realizirana u roku od jednog do dva tjedna, što je znatno duže od uobičajenih Amazonovih rokova dostave (u SAD obično unutar tjedan dana ili čak dan-dva za Prime korisnike). Dulji rokovi dostave logični su s obzirom na to da će se proizvodi s Amazon Haula slati iz centra za isporuku u Guangdongu u Kini.
Amazon je objavio da se svi prodavači na platformi Haul provjeravaju, pa kupci mogu biti sigurni da su proizvodi sigurni, autentični i usklađeni s važećim propisima, jer svi proizvodi moraju biti usklađeni s važećim zakonima i Amazonovom poslovnom politikom koja uključuju standarde za prava radnika, zdravlje, sigurnost i održivost. To podrazumijeva i osiguravanje sigurnih, zdravih i poštenih uvjeta rada kao preduvjeta za poslovanje s Amazonom u svim zemljama u kojima ima svoje poslovne ispostave.
Takva Amazonova izjava o kontroli kvalitete robe i zdravih uvjeta rada je legislativna obveza u Sjedinjenim državama, jer prema izvješću posebnog odbora američkog Kongresa, diskontni trgovci poput Sheina i Temua koriste model iskorištavanja radne snage koji se oslanja na potplaćivanje i teška kršenja prava milijuna ujgurskih muslimana u Kini, čemu treba pridodati i izvješće CBC-ovog Marketplacea koji upozorava da mnogi od ovih izuzetno jeftinih proizvoda mogu sadržavati toksične razine olova koje se koristi za pojačavanje boja, dodavanje težine i povećanje otpornosti na koroziju.
Haul je lansiran na vrijeme za blagdansku sezonu, iako je većina proizvoda preniske kvalitete da bi se smatrali pristojnim poklonima. Platforma nudi artikle već od 1 dolara, 5% popusta na narudžbe iznad 50 dolara i 10% popusta na narudžbe iznad 75 dolara. Prelistavanjem ponude može se odmah primijetiti da su proizvodi očekivano lošije kvalitete, čime se uostalom i ne razlikuju mnogo od onoga što nude Temu ili AliExpress.
Za razliku od uobičajenog Amazona, Haul je osmišljen za impulzivnu kupnju tijekom besposlenog prelistavanja online ponude, što je vjerojatan razlog zašto je Haul aplikacija dostupna samo za mobilne uređaje. Način prelistavanja nalikuje „svajpanju“ kojega je popularizirao TikTok, jer Amazon vrlo dobro shvaća kako funkcionira impulzivna kupnja. Za sada nema najava o tome hoće li - i kada - Amazon Haul biti dostupan kupcima izvan SAD.
(izvor: Gizmodo)