Mastercardov novi standard u e-bankarstvu pomoći će vam sjetiti se gdje ste potrošili novac

Novi industrijski standard omogućit će korisnicima kartica detaljnije informacije o obavljenim kupnjama, pa će im se osim podataka uz transakcije prikazati i logotip trgovca te mjesto kupnje

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 1. veljače 2021. u 19:10

U suradnji sa svojom tvrtkom Ethoca, Mastercard je razvio novo rješenje za digitalno bankarstvo koje omogućava korisnicima kartica pristup detaljnijim informacijama o obavljenim transakcijama. Novi industrijski standard trebao bi biti aktivan u bankarskim aplikacijama do 2022. godine, kažu iz Mastercarda.

Primjena novog standarda trebala bi korisnicima pružati detaljnije informacije o njihovim platnim transakcijama – poput imena trgovca, logotipa kompanije i mjesta kupnje. Mastercard iz tog razloga poziva trgovce da već danas učitaju svoje logotipe kako bi povećali vidljivost robnih marki te smanjili broj opozvanih transakcija. Trgovci to mogu učiniti na ovoj stranici.

Problem: kupci ne prepoznaju transakcije

Rezultati istraživanja koje je proveo Mastercard pokazali su da većina potrošača u aplikacijama za digitalno bankarstvo prijavljuje probleme s identificiranjem nekih transakcija. U slučaju da neko od plaćanja ne prepoznaju u aplikaciji, odlučuju se na pokretanje postupka opoziva. Veliki broj ispitanika priznaje da se, barem jednom, našao u situaciji da na bankarskom izvodu ne prepoznaje sva terećenja. Zbog ove situacije, korisnici se osjećaju tjeskobno, revoltirano, izgubljeno pa čak i bespomoćno.

U situacijama kada ne mogu opozvati nalog, a kako bi pojasnili sumnjivu transakciju, korisnici najčešće odmah kontaktiraju banku ili rjeđe, trgovca. Međutim, nakon podnošenja žalbe često se ispostavi da je riječ o neopravdanim zahtjevima. Čak 4 od 10 ispitanih na kraju priznaje da su ili zaboravili na provedenu transakciju ili da je riječ o transakciji koju je napravio član njihove obitelji.

Rješenje: veća transparentnost izvješća

Prema mišljenju ispitanika u ovom istraživanju, najkorisniji detalji koje banka može navesti uz transakciuu bili bi ime i logotip trgovca, kao i mjesto kupnje. Te dodatne informacije bi korisnicima olakšale prepoznavanje transakcije, odnosno pomogle bi im prisjetiti se što su, gdje i kada kupili.

Spomenuti novi industrijski standard kojeg je razvio Mastercard u suradnji s tvrtkom Ethoca, trebao bi riješiti ovaj problem prikazivanjem logotipa trgovaca unutar izvješća o transakcijama.

"Posvećeni smo suradnji s izdavateljima i trgovcima kako bismo ovu funkcionalnost do 2022. godine učinili standardom za sve korisnike digitalnog bankarstva. Vjerujemo da veća transparentnost transakcija značajno unaprjeđuje korištenje digitalnih bankarskih usluga, a potrošačima donosi dodatnu sigurnost i kontrolu nad provedenim transakcijama. Sa stajališta izdavatelja, funkcionalnost povećava interakciju korisnika s digitalnim kanalima banke, a trgovcima donosi veću vidljivost. Također, i banke i trgovci imaju koristi od manjeg broja poziva i pritužbi potrošača", kazao je Brian Morris, potpredsjednik za razvoj proizvoda za CEE tržišta u kompaniji Mastercard Europe.