Zalando predstavlja AI pomoćnika za personalizirano iskustvo kupovine na hrvatskom jeziku
Hrvatski građani cijene personalizirane preporuke, žele koristiti virtualnu garderobu ili proširenu stvarnost te savjete za kupnju temeljene na umjetnoj inteligenciji
Hrvatski potrošači sve više traže bogatije, personaliziranije i inovativnije iskustvo online kupovine kada kupuju modu, obuću i modne dodatke, pokazalo je istraživanje koje je za Zalando proveo Ipsos. Istraživanje pokazuje da potrošači ne vole samo praktičnost i pristupačnost već također očekuju širok asortiman, proizvode i sadržaj visoke kvalitete, personalizirane preporuke, kao i inovacije kao što su preporuke veličine, virtualno isprobavanje i savjeti za kupnju temeljeni na umjetnoj inteligenciji. Ovakvi rezultati istraživanja podudaraju se sa Zalandovim lansiranjem AI asistenta u Hrvatskoj koji kupcima nudi personalizirane modne savjete.
Fokus na asortimanu i kvaliteti
Kao i u većini zemalja, i hrvatskim je kupcima pristupačnost ključni čimbenik pri odabiru određene online modne trgovine. Četiri od pet ispitanika (85%) odabralo je cijene i popuste kao razlog kupnje u određenoj online modnoj trgovini. Drugi najčešći razlog je širok asortiman i dostupnost proizvoda (55%), a zatim kvaliteta proizvoda (54%).
Na pitanje o razlozima online kupnje umjesto kupnje u trgovini, najčešće se navodi fleksibilno radno vrijeme. Kupovati kad god požele preferira 67% građana Hrvatske, nakon čega slijedi pronalaženje povoljnijih cijena ili popusta (66%). Međutim, i asortiman vide kao još jedan razlog za donošenje odluke gdje će kupovati – online ili u fizičkoj trgovini. Više od polovice ispitanika (52%) odabralo je "Pregledavanje širokog asortimana" kao ključni razlog za online kupnju.
Visokokvalitetni sadržaj
Asortiman i kvaliteta proizvoda nisu jedini čimbenici koji utječu na iskustvo online kupovine. Na pitanje što bi modnu kupnju putem interneta učinilo lakšom ili ugodnijom, više od polovice hrvatskih kupaca ističe fotografije i videozapise koji pokazuju kako određeni proizvodi pristaju stvarnim ljudima (58%), a žele i jasne detalje proizvoda (56%). Dodatno, 58% hrvatskih potrošača slaže se da će odjeću vjerojatnije kupiti ako je vide na modelima različitih tipova tijela. Više od trećine (36%) slaže se da im trendovski sadržaj pomaže u otkrivanju i kupnji novih modnih proizvoda. Ovi uvidi naglašavaju važnost visokokvalitetnog sadržaja, vizualnih sadržaja i detaljnih informacija o proizvodima u pomaganju potrošačima da pouzdano i samouvjereno kupuju online.
Personalizacija i inovacija
Hrvatski potrošači tijekom kupnje cijene i prilagođene preporuke i precizne smjernice o veličinama. Dvoje od pet ispitanika (43%) uživa u otkrivanju mode putem personaliziranih preporuka. Polovica ispitanika (52%) bi uvijek uzela u obzir savjet o tome što se slaže s artiklima koje su već odabrali. Istodobno, više od polovice kupaca (53%) reklo je da bi alati za mjerenje njihove veličine i preporuke najboljeg kroja njihovu online kupnju učinili lakšom i ugodnijom. Više od polovice hrvatskih kupaca (53%) kaže da bi koristili virtualnu garderobu ili proširenu stvarnost kako bi lakše pronašli pravu veličinu i kroj. Nadalje, gotovo dvoje od pet ispitanika (38%) koristilo bi savjete za kupnju temeljene na umjetnoj inteligenciji kad bi bili dostupni, jedna trećina (35%) ih ima neutralan stav o tome, a ostatak ih ne bi koristio.
Zalando stavlja veliki naglasak na personalizirano i inovativno iskustvo kupnje. Prošle je godine lansirao svog AI-baziranog asistenta na njemačkom i engleskom jeziku, a sada ga predstavlja i na svim ostalim tržištima, uključujući i Hrvatsku. Pokretan Zalandovim vlastitim modelima i OpenAI-jevim velikim jezičnim modelima (LLM), beta verzija Zalando Assistanta nudi prijavljenim kupcima personalizirane modne savjete. Kupcima omogućuje navigaciju kroz Zalandov široki asortimanom s intuitivnim upitima poput "Što da obučem za tatin 60. rođendan u studenom u Splitu?" Asistent razumije kontekst – poput lokacije, vremena i prilike – kako bi dao informirane preporuke.
Daniel Roginski, General Manager za Središnju i Istočnu Europu: "Rezultati istraživanja potvrđuju da asortiman, sadržaj, personalizacija i inovacije dobivaju sve veću važnost u maloprodaji općenito. Hrvatski građani žele birati između raznih stilova i svih cjenovnih razreda. Oni traže prilagođeno i inspirativno iskustvo kupnje. Žele da im bude lako pronaći odgovarajuću veličinu i da se zabave dok otkrivaju novu modu. Zalando u tome preuzima vodeću ulogu ponudom raznolikog i visokokvalitetnog asortimana u svim cjenovnim razredima i kontinuiranim inovacijama u pogledu korisničkog iskustva. Utjecaj inovacija može biti velik: one pomažu, primjerice, bržem pronalaženju relevantnih proizvoda i mogu doprinijeti smanjenju stope povrata. Lansiranje Zalandovog AI asistenta na hrvatskom i drugim lokalnim jezicima savršen je primjer personaliziranih modnih savjeta. Također sam vrlo ponosan što imamo posvećen Size & fit tim, koji pomaže kupcima da lakše pronađu pravu veličinu. Ovo istraživanje ponovno potvrđuje Zalandovu misiju postavljanja novih standarda u online kupnji, personalizaciju i inspiraciju u modnoj i lifestyle industriji."
Jedna od novih značajki koje je Zalando pokrenuo je virtualna garderoba, koja kupcima pokazuje kako određeni modni predmet pristaje njihovom 3D-avataru. Nakon lansiranja ove značajke 2022., Zalando je nedavno pokrenuo pilot-projekt s Levi’som, koji omogućuje korisnicima da izmjere svoje tjelesne mjere svojim pametnim telefonom i vide kako će artikli pristajati na temelju njihovog jedinstvenog oblika tijela, što znatno jača njihovo povjerenje u izbor pri kupnji. Zalando je već primijetio kako se stopa povrata artikala, za koje se koristi tehnologija virtualne garderobe, smanjila 40%. Iako su ti rezultati ograničeni zbog faze testiranja tehnologije, oni su obećavajući pokazatelj njenog potencijala za povećanje zadovoljstva kupaca i brendova partnera.