Umjetna inteligencija na razgovorima za posao

Multinacionalna kompanija Unilever počela je koristiti napredne tehnologije za procjenu kandidata koje prilikom procesa regrutacije preko video poziva evaluira umjetnom inteligencijom

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 30. rujna 2019. u 15:06

Britansko-nizozemska kompanija Unilever, inače vlasnik poznatih marki iz domene široke potrošnje kao što su Hellmann's, Dove, Knorr, Axe i Rexona, počela je u procesu zapošljavanja koristiti umjetnu inteligenciju. Tijekom procesa intervjua s kandidatima obavljaju video pozive, za vrijeme kojih AI algoritmi analiziraju izraze lica, ton glasa i jezik kojim se ispitanici izražavaju.

U ovakvom načinu intervjuiranja kandidatima se postavlja unaprijed određeni niz pitanja, oni na njih odgovaraju u kameru svojeg računala ili mobitela, a umjetna inteligencija ima zadatak pomoći pri donošenju odluke o zapošljavanju. Sustav je treniran na oko 25 tisuća pojedinačnih informacija o izrazima lica i jeziku, dobivenih iz prijašnjih intervjua s potencijalnim zaposlenicima.

AI umjesto HR-a

Tehnologiju je razvila američka kompanije HireVue. Ovo je prvi puta da se ista primjenjuje u Ujedinjenom Kraljevstvu, a vjerojatno i u Europi. Intervjuiranje velikog broja kandidata i njihovo ocjenjivanje na ovaj način je, procjenjuju, bolje za proces regrutacije nego da se prva selekcija radi isključivo putem čitanja životopisa.

Stručnjaci za područje umjetne inteligencije i prepoznavanje izraza lica podijeljeni su oko ove primjene. Telegraph prenosi izjave nekih skeptičnih koji smatraju da algoritmi mogu biti naklonjeniji onim kandidatima koji se dobro snalaze prilikom video intervjua, što ne znači da će isti biti dobri i na poslu. HireVue, pak, navodi da veliku većinu zaključaka o osobama donosi na temelju jezika i izražavanja, te da imaju veliko iskustvo – u prosjeku, kažu, njihovi sustavi obave oko milijun AI video intervjua u 90 dana.