Arheolozi izradili VR verziju luksuznog doma u Pompejima

Za izradu VR verzije rimskog doma istraživači su koristili softver 3D Studio Max i višeplatformski motor za igre tvrtke Unity koji pokreće VR iskustva za Pokémon Go

Mladen Smrekar ponedjeljak, 4. travnja 2022. u 10:56

Kakav je bio život u drevnom rimskom gradu Pompejima, prije nego što ga je lavom i pepelom zatrpala erupcija Vezuva 79. godine? Odgovor na to pitanje dali su arheolozi koji su u novoj studiji, objavljenoj u časopisu Antiquity, uz pomoć virtualne stvarnosti rekonstruirali freskama ispunjenu Kuću epigrama. 

Poticanje osjetila

Tehnologija znatiželjnicima omogućuje da uđu i dožive rimski dom poput njegovih stanara i istraživačima pomaže da bolje razumiju rimsku arhitekturu praćenjem pokreta očiju suvremenih posjetitelja koji prostor istražuju u VR-u.

Trodimenzionalni model uvezen u Unity
Trodimenzionalni model uvezen u Unity

"Rezultati ove studije pokazuju kako je vlasnik kuće poticao osjetila posjetitelja da prenesu poruku o njezinoj moći i bogatstvu", rekao je Danilo Marco Campanaro sa Sveučilišta Lund. 

Obnovom Kuće epigrama u virtualnoj stvarnosti istraživači su pokušali obnoviti nekadašnji sjaj zgrade prekrivene freskama. Digitalni model generiran je korištenjem postojećih podataka iz projekta Sveučilišta Lund koji je koristio dronove i laserske skenere za mapiranje cijele četvrti drevnog grada.

Razina osvjetljenja izračunata je za četiri različita sata zimskog solsticija
Razina osvjetljenja izračunata je za četiri različita sata zimskog solsticija

Multisenzorna istraživanja

Za izradu VR verzije rimskog doma istraživači su koristili softver 3D Studio Max i višeplatformski motor za igre tvrtke Unity koji pokreće VR iskustva za dobro poznate igre kao što je Pokémon Go.

Izvezeni podaci vizualiziraju se u ArcGIS PRO
Izvezeni podaci vizualiziraju se u ArcGIS PRO

Zahvaljujući prostornoj analizi i tehnologiji praćenja pokreta očiju, istraživači su odredili koji arhitektonski elementi privlače pozornost korisnika dok se kreću kroz virtualni prostor. Sljedeći korak bit će spajanje rezultata s multisenzornim istraživanjem koje uključuje njuh i sluh.