Američka trgovinska komisija kažnjava i poručuje: Prestanite s lažnim AI obećanjima u marketingu
Nedavna oštra zakonska akcija Savezne trgovinske komisije (FTC) protiv tvrtki koje daju obmanjujuće tvrdnje o umjetnoj inteligenciji ukazuje na trend korištenja oznake AI kao marketinškog alata bez potkrijepljenih dokaza
Slučaj protiv tvrtke DoNotPay, koja je tvrdila da nudi "prvog robotskog odvjetnika na svijetu", primjer je ove prakse. DoNotPay je reklamirao svoju uslugu kao sposobnu zamijeniti ljudske odvjetnike i trenutačno generirati valjane pravne dokumente koristeći AI. Međutim, pritužba FTC-a otkrila je da tvrtka nije provela testiranja kako bi provjerila odgovara li izlaz njihovog AI chatbota kompetenciji ljudskog odvjetnika.
Tvrtka je također nudila navodno AI uslugu provjere web stranica malih poduzeća za pravne prekršaje, za koju je FTC utvrdio da je neučinkovita. Prema navodima FTC-a, tvrtka je pristala platiti 193.000 dolara i prestati s neutemeljenim tvrdnjama o svojoj sposobnosti da zamijeni ljudske odvjetnike.
Operacija AI Comply
Operacija AI Comply koju je pokrenuo FTC, a koja uključuje akcije protiv DoNotPaya i druge tvrtke, pokazuje da se ovaj problem proteže izvan sektora pravne tehnologije.
Duga lista tzv. "powered by AI" tvrtki
Ostali slučajevi uključuju tvrtku Ascend Ecom, optuženu za korištenje obmanjujućih tvrdnji o zaradama vezanim uz AI kako bi uvjerili ljude da ulažu u "bezrizične" poslovne prilike. Prema pritužbi, operateri ove sheme naplaćuju potrošačima desetke tisuća dolara za pokretanje online trgovina na platformama za elektroničku trgovinu poput Amazona, Walmarta, Etsyja i TikToka, istovremeno zahtijevajući od njih da potroše desetke tisuća dolara više na zalihe. Promidžbeni sadržaj tvrtke Ascend tvrdio je da je kompanija vodeća u elektroničkoj trgovini, koristeći vlasnički softver i umjetnu inteligenciju kako bi maksimizirala poslovni uspjeh svojih klijenata.
Svi bi rado iskoristili "snagu umjetne inteligencije"
Ecommerce Empire Builders navodno je prekršio pravila FTC-a dajući tvrdnje o zaradama obogaćene AI-jem bez pružanja potrebnih objava. Prema pritužbi, izvršni direktor EEB-a, Peter Prusinowski, koristio je novac potrošača, do 35.000 dolara po osobi, kako bi se obogatio, istovremeno ne ispunjavajući obećanja o velikim prihodima od prodaje robe putem Interneta. U svom marketingu, EEB potiče potrošače da "preskoče nagađanje i danas pokrenu posao vrijedan milijun dolara" iskorištavajući "snagu umjetne inteligencije".
FBA Machine optužen je za korištenje tvrdnji vezanih uz AI za promicanje "sigurne" poslovne prilike i koja je navodno prevarila kupce za više od 15,9 milijuna dolara. Marketinški materijali tvrde da FBA Machine koristi alate "pokretane umjetnom inteligencijom" kako bi pomogao u određivanju cijena proizvoda u trgovinama i maksimiziranju profita.
Rytr je oglašavao i prodavao uslugu AI "asistenta za pisanje" koji je mogao generirati lažne recenzije, potencijalno na štetu potrošača i konkurencije.
Navodni sofisticirani AI algoritmi
Od prije se ističu slučajevi poput tvrtke Automators koja je promovirala online prodavaonice koristeći navodne AI alate. Career Step, još jedan predmet istrage, navodno je koristio AI tehnologiju kako bi uvjerio potrošače da se upišu u sumnjive programe profesionalnog osposobljavanja, obećavajući uspjeh koji se nije materijalizirao. NGL Labs našao se na meti FTC-a zbog tvrdnji da koristi AI za moderiranje sadržaja u aplikaciji za anonimne poruke. Problem je dodatno pogoršan činjenicom da je ova aplikacija nezakonito oglašavana maloljetnicima, što je izazvalo posebnu zabrinutost regulatora.
Konačno, CRI Genetics, tvrtka koja se bavi genetskim testiranjem, optužena je za obmanjivanje korisnika o preciznosti svojih DNA izvješća. Tvrtka je navodno tvrdila da koristi sofisticirani AI algoritam za genetsko uspoređivanje, što je prema FTC-u bilo neutemeljeno.
Ovi slučajevi ilustriraju širok spektar industrija u kojima se zloupotrebljava koncept AI-ja. FTC-ova operacija AI Comply jasno pokazuje da su regulatori počeli ozbiljno shvaćati problem neosnovanih tvrdnji o AI-ju i poduzimaju konkretne korake kako bi zaštitili potrošače od obmanjujućih praksi.