Amazonovi pametni zvučnici su najprodavaniji, Apple tek na 6%

Veliki hit na tržištu potrošačke elektronike, zvučnici s digitalnim asistentom, i dalje se prodaju sve više, a analitičari imaju i aktualne podatke o udjelima glavnih igrača

Sandro Vrbanus petak, 18. svibnja 2018. u 12:34

Istraživačka kompanija Strategy Analytics objavila je svoju analizu svjetskog tržišta pametnih zvučnika – uređaja koji su posljednjih nešto više od godine dana jedan od najvećih prodajnih hitova. Već ranije smo pisali kako su oni bili i jedan od najpopularnijih poklona u protekloj božićnoj sezoni, te kako se prodaju u milijunima komada i da ih u SAD-u ima svaki šesti stanovnik.

Google se početkom godine hvalio da svake sekunde prodaju po jedan Google Home zvučnik, Amazonu je Alexa bila najprodavaniji artikl prije Božića, a Appleov HomePod prema dostupnim podacima nije ostvario prodajne planove. Sada po prvi puta, zahvaljujući spomenutoj agenciji, imamo i neke podatke o prodaji ove kategorije gadgeta za 2018. godinu.

Prema Strategy Analyticsu, Amazon je lider na tržištu pametnih zvučnika s udjelom od 43,6% i 4 milijuna prodanih komada u prva tri mjeseca ove godine. Slijedi ga Google s 2,4 milijuna komada i 26,5% tržišnog udjela. Nakon njih smjestila se Alibaba sa 700 tisuća, pa tek nakon toga slijedi Apple – koji je prodao oko 600 tisuća HomePoda i ostvario globalni tržišni udio od 6%.

Ukupna prodaja pametnih zvučnika u prva tri mjeseca ove godine gotovo je četiri puta veća nego u istom razdoblju lani – prodano je, naime, 9,2 milijuna komada u usporedbi s lanjskih 2,4 milijuna.