Letterboxd - društvena mreža za ljubitelje sedme umjetnosti

Riječ je o društvenoj mreži koja okuplja istinske ljubitelje filma putem koje ne samo da je moguće otkrivati nove zanimljive filmove, nego pratiti i komentirati filmove koje se već pogledalo. Drugim riječima, ovo je platforma koja pomaže otkrivati filmove koje vrijedi pogledati…

Matija Gračanin srijeda, 20. listopada 2021. u 06:00
OSNOVNI PODACI
Naziv Letterboxd
Namjena Društvena mreža za filmofile
Android Google Play
iOS App Store
Cijena Besplatan / 16 EUR godišnje (Pro)

Premda se na prvi pogled može činiti da je Letterboxd tek platforma koja okuplja filmske kritičare amatere na kojoj mogu slobodno objavljivati svoje recenzije i kritike, zapravo je riječ o društvenoj mreži koja za cilj ima okupljati ljubitelje filma, koja potiče diskusije o filmovima i pomaže otkriti filmove koje vrijedi pogledati.

Neki ovu aplikaciju koriste upravo kako bi otkrili što vrijedi pogledati i koje se filmove nipošto ne bi smjelo propustiti, a žele se odmaknuti od algoritamskog preporučivanja filmova tipične za moderne streaming servise. U tom smislu čak nije ni potrebno imati otvoren korisnički račun, ali ako se želi aplikaciju koristiti kako bi se pratilo koje se filmove gleda i vodilo svojevrsni filmski dnevnik, kao i sudjelovalo u samoj filmskoj zajednici, onda je korisnički račun imperativ.

Sučeljem je oku vrlo ugodna i intuitivna, a osim što omogućava da se jednostavno naznači koje se filmove gleda ili se već pogledalo, tu je i pregled popularnih filmova i onih koji su dobili najviše ocijene, čitav niz informacija o filmovima, mogućnost pregledavanja komentara i sve drugo što olakšava da se procijeni koji bi film valjalo pogledati.

Osim toga, tu je i mogućnost praćenja drugih članova društvene mreže, stvaranje vlastite kolekcije filmova, mogućnost pretraživanja filmova, sadržaja i ljudi koji sudjeluju na ovoj platformi, zatim opcija ocjenjivanja filmova tijekom gledanja kao i pisanja recenzija te štošta drugo. Osnovna inačica aplikacije je besplatna, a za puni doživljaj i izbjegavanje reklama potrebno je platiti za inačicu Pro koja stoji 16 eura godišnje.