Prodaja Apple Vision Pro posustaje, možda pomognu azijska i europska tržišta

Nakon predstavljanja u veljači ove godine i početnog entuzijazma američkih kupaca, Appleov ambiciozni proizvod Vision Pro, kao da je tržišno posustao. Mogu li trgovine u Aziji, a za desetak dana u Europi, popraviti prodajni fijasko?

Ivan Podnar ponedjeljak, 1. srpnja 2024. u 12:17
Članovi prodajnog tima plješću dok prvi kupac odlazi sa svojom kupovinom u Apple Wangfujing u Pekingu 📷 Izvor: Apple
Članovi prodajnog tima plješću dok prvi kupac odlazi sa svojom kupovinom u Apple Wangfujing u Pekingu Izvor: Apple

Kao što smo pisali, Apple je odustao od planova razvoja Vision Pro 2, u korist pristupačnije verzije pod nazivom Apple Vision. Očekuje se da će ova jeftinija iteracija biti lansirana do kraja 2025. godine, s potencijalnom cijenom od 1.500 dolara u usporedbi s trenutnom cijenom Vision Pro od 3.500 dolara. Ming-Chi Kuo, analitičar i dobar poznavatelj kompanije, rekao je da je prvobitni plan bio da se proda 800 tisuća u 2024. U zadnje vrijeme plan se smanjio na 400 do 450 tisuća. Napominje i da je Apple naredio smanjenje proizvodnje prije nego što je proizvod krenuo u prodaju na tržištima izvan SAD-a.

Globalno širenje

Iako točni prodajni podaci nisu dostupni, Apple se nada da može popraviti brojke na globalnom tržištu. Od već prije najavljeni datumi su poštovani pa je Vision Pro, lansiran u Aziji. Kupci na tržištu Kine, Hong Konga, Japana i Singapura mogu od pred nekoliko dana kupiti uređaj izravno u trgovinama, nakon prednarudžbi koje su otpočele dva tjedna ranije.

📷 Izvor: Apple
Izvor: Apple

Za korisnike u Kini, dolazak Vision Pro znači više od posjedovanja novog gadgeta. Alibabina aplikacija Taobao koristi Vision Pro za 3D aplikacije, kao na primjer, online kupovinu, uređenje stana te za virtualne testne vožnje Xiaomi automobila. Nativna JD.com-ova aplikacija JD.Vision omogućava korisnicima virtualno postavljanje namještaja i drugih proizvoda u svoje domove uz pomoć AI chatbota. Osim toga, lansiranje Vision Pro u Kini označava kraj usluge najma po satu, po cijeni od oko 13 dolara.

Nema gužvi u Hong Kongu

Hong Kong je u petak također svjedočio službenom dolasku Vision Pro u trgovine. Za razliku od gužve koja se obično viđa tijekom lansiranja novih iPhonea u Hong Kongu, skupi Vision Pro nije u petak ujutro privukao značajnu gomilu. U prvim satima nakon otvaranja, u Apple Storeu na Canton Roadu, popularnoj turističkoj destinaciji, bilo je samo dvadesetak kupaca. Možda je na to utjecala i cijena od 3.585 dolara, koliko košta u Hong Kongu.

📷 Izvor: Apple
Izvor: Apple

Globalno lansiranje Vision Pro se nastavlja, s prednarudžbama koje se već primaju u Australiji, Kanadi, Francuskoj, Njemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu. Na tim će tržištima uređaj biti dostupan od 12. srpnja.

Poboljšan demo u trgovinama

Apple mijenja kako u svojim dućanima demonstrirati Vision Pro kako bi potaknuo prodaju. Najznačajnija promjena je nova funkcija koja omogućuje korisnicima da tijekom demonstracije prenesu vlastite fotografije, videozapise i panorame na Vision Pro. Službeno lansiranje je zakazano za 9. srpnja. Apple dodaje novu opciju “Go Deeper” za ljude koji žele provesti više vremena isprobavajući određene dijelove uređaja, kao što je gledanje videa. U petak, i to globalno, Apple je promijenio naglavni remen sa Solo na Dual Loop. Čini se da Solo remen, koja se omotava samo oko stražnjeg dijela glave, nije bila dovoljno udobna za potencijalne kupce.