Polovica "guglanja" ne završi klikom ni na jednu poveznicu

Analitičarska kuća Jumpshot koja mjeri aktivnost korisnika na Internetu otkrila je kako većina ljudi ne klikne ni na jedan od ponuđenih linkova nakon što odradi Google pretraživanje

Sandro Vrbanus četvrtak, 15. kolovoza 2019. u 15:00

Google je najmoćnija i najposjećenija internetska tražilica na svijetu – to znamo odavno, a sada je to još jednom potvrđeno kroz podatke marketinške analitičarske kuće Jumpshot koja se bavi istraživanjem navika korisnika weba. O ovoj kompaniji, među ostalim, mjere "klikove" na internetskim stranicama i iz tih podataka u stanju su iščitati vrlo zanimljive statistike.

Google na 94%

Prema njima, od svih internetskih pretraživanja (podaci se odnose na SAD), na Googleove platforme otpada čak 94%. Manje udjele drže njihovi servisi Google Maps i YouTube, oko 20% svih internetskih upita za pretraživanje obavlja se putem tražilice slika Google Images, dok se velika većina, gotovo 70% svih pretraživanja obavlja putem osnovne Googleove tražilice.

Međutim, podaci pokazuju da čak preko polovice ovakvih pretraživanja ne rezultira klikom ni na jedan rezultat pretraživanja. Ovakva je situacija prvi puta zabilježena u lipnju ove godine, kada je udio pretraživanja koja nisu rezultirala klikom na linkove premašio 50%. Oko 45% pretraživanja u konačnici završi klikom na neki od linkova u rezultatima, dok se na oglase klika u oko 4,4% slučajeva.

Riječ je o ukupnim statistikama, no kada se one podijele na mobilno i desktop pretraživanje slika je značajno drugačija: na desktopu bez klika ostane tek oko 33% "guglanja", dok je na mobilnim uređajima taj postotak blizu 62%. Ovi podaci potvrđuju ono što i sami vidimo u praksi – na mobitelu obično nešto "izguglamo" na brzinu, odgovor dobijemo već na prvoj stranici rezultata, i u većini slučajeva nije potrebno tražiti ili klikati dalje.