Web Guide – još jedan Googleov AI dodatak tražilici

Eksperimentalna funkcija rezultate će pretraživanja na Googleu organizirati i grupirati u smislene cjeline, kako bi korisnik lakše pronašao ono što želi. Iza svega stoji poseban model Geminija

Sandro Vrbanus petak, 25. srpnja 2025. u 13:22

Google će pokušati na još jedan način promijeniti svoju tražilicu, odnosno način kako u njoj prikazuje rezultate pretraživanja korištenjem umjetne inteligencije. Najnovija eksperimentalna funkcija koja ide u tom smjeru naziva se Web Guide, a osnovna joj je namjena "pametno" organizirati linkove koji se nude kao rezultati pretraživanja u skupine, odnosno tematska poglavlja.

Gemini organizira linkove

U pozadini svega radi posebno prilagođena verzija Googleovog jezičnog modela Gemini, koji pokušava detaljnije "razumjeti" upit korisnika, pa tražilici zadati nekoliko s njime povezanih upita, identificirati najrelevantnije rezultate i potom ih prezentirati korisniku na organiziran i grupiran način. Takvo će proširivanje pretrage najbolje doći do izražaja kad se tražilici postavljaju općenita, otvorena pitanja, ili pak ona koja uključuju više tema u nekoliko rečenica.

Za početak Web Guide će biti dostupan samo onima koji odluče ući u eksperimentalni program, a i njima će biti moguće lako ga isključiti. Korisnicima u Hrvatskoj za sada niti to nije omogućeno, budući da eksperiment (za sada) nije dostupan na našem tržištu. S vremenom će, kažu, ista AI organizacija rezultata biti proširena i na ostale kartice s rezultatima pretraživanja, kako bi njezini tvorci dobili što više informacija o tome kako da tražilicu učine što korisnijom.

Ai Overviews, sažeci koje na vrhu rezultata izrađuje umjetna inteligencija, pokazali su se kao ponekad nepouzdani, ali i razlog zbog kojeg se manje klika na "prave" rezultate pretraživanja. Možda sada najavljeno grupiranje korisnih linkova uspije promijeniti taj trend.