Vjerojatno niste znali da su sporedne misije u prvi Assassin's Creed ugurane u samo pet dana

Koliko su sporedne misije originalnog Assassin's Creeda opravdane u ovom trenutku nema smisla govoriti, no otkriće kako je do njih uopće došlo je krajnje zanimljivo

Damir Radešić srijeda, 27. svibnja 2020. u 07:00

Objavljen krajem 2007. godine, Assassin's Creed je kao začetnik nove franšize pokupio mahom solidne ocjene, uz kritike na račun repetitivnosti sporednih misija koje su uz to bile vrlo bugovite. Ono što je u čitavoj priči glede potonjih zanimljivo, jest činjenica kako iste uopće nisu bile u planu, već su u igru naguravane u doslovno pet dana, a koji je bio povod objašnjava bivši developer Ubisofta, Charles Randall, na svom profilu Twittera. Kako sam kaže, tih pet dana bilo najluđe razdoblje njegovog života, prava horor priča koju vjerojatno nikada neće zaboraviti.

Naime, u uredima Ubisofta Montreal su programeri i dizajneri privodili posao kraju i nestrpljivo iščekivali 13. studeni za kada je bio zakazan izlazak Assassin's Creeda kada je stigla hitna obavijest koja ih je ošinula kao munja. Govorimo dakle o razdoblju kada se malo toga može napraviti izuzev poliranja bugova prije slanja igre na umnažanje. Probni primjerak se igrao naveliko i svi su više-manje bili zadovoljni, no isti je došao u ruke sina neimenovanog izvršnog direktora Ubisofta koji je zaključio kako mu je igra dosadna i prenio to tateku koji je promptno naredio preinake. Programeri su u pet dana u igru brzinski utrpali sporedne misije što dakako nije bilo nimalo lako obzirom da su znali da naknadnog testiranja neće biti i da će u konačnici krajnja verzija biti poslana na umnažanje.

Njihov rad, premda impresivan sam po sebi, nije prošao baš najbolje jer u tako kratkom vremenu je bilo nemoguće osmisliti i kreirati raznolike aktivnosti, pa su većinu njih kopirali iz postojećih obrazaca. To dakako nije prošlo bez posljedica, te su u konačnici kritičari i igrači uočili veliku dozu repetitivnosti, a povrh svega, neke je bilo nemoguće ispuniti ukoliko je igrač ciljevima prilazio s drugačije strane od izvorno zamišljene. Kao primjer, Randall navodi primjer templara koji nije adekvatno smješten i ako bi mu igrači prišli sa strane koja nije strogo definirana programskim kodom, propao bi i nestao s mape čineći misiju neizvršivom. Zbog toga je za ispunjenje svih zadataka bilo potrebno odigrati igru nekoliko puta, što je vjerujemo malo tko napravio, a kako navodi Randall, pravo je čudo da njihov kod nije "rastopio konzole".

Kako god bilo, Assassin's Creed je utro put kasnijim nastavcima koji su varirali kvalitetom, no općenito možemo govoriti kao uspješnom serijalu kojem se svako malo rado vraćamo. Kako smo pisali, ove godine nas očekuju vikinške avanture u Assassin's Creedu Valhalla za kojeg se već naveliko pripremamo.