Facebook još strože prema antivakserima i lažnim tvrdnjama o cjepivu

Širenje lažnih vijesti o cijepljenju bit će još strože sankcionirano na ovoj društvenoj mreži, a kompanija će da ti i 120 milijuna dolara besplatnih oglasa zdravstvenim organizacijama koje promoviraju cijepljenje

Sandro Vrbanus utorak, 9. veljače 2021. u 13:00

Dolaskom sve više cjepiva protiv koronavirusa, na društvenim se mrežama može primijetiti i sve veći porast antivakserskih stavova, pa i lažnih vijesti koje se šire vezano za cjepiva, njihov sastav, učinkovitost i sigurnost. Facebook je stoga objavio da će dodatno postrožiti kriterije za uklanjanje sadržaja vezanog uz cijepljenje, odnosno da će uklanjati veći broj dezinformacija sa svoje platforme. Nastavak je to provedbe politike koja je zaživjela još prije pandemije, u ožujku 2019. godine, a u sklopu koje su na Facebooku antivakseri postali manje poželjni.

Prema novim pravilima, na Faceboku se više neće bez posljedica smjeti pisati odavno kao lažne razotkrivene tvrdnje kao što su:

  • COVID-19 je izradio i proizveo čovjek,
  • Pandemija ne postoji, nije uopće pandemija, ili da nije opasnija za ljude od gripe ili prehlade,
  • Cjepiva nisu efikasna u sprječavanju bolesti za koju su namijenjena,
  • Sigurnije je dobiti bolest nego se protiv nje cijepiti,
  • Cjepiva su otrovna, opasna i izazivaju autizam,
  • Društveno distanciranje koristi se za postavljanje 5G tornjeva, simptomi COVIDa-19 su zapravo posljedica 5G zračenja, 5G tehnologija širi COVID-19, i slične.

Facebook će ova pravila početi provoditi odmah, s naglaskom na one koji aktivno šire ovakve i slične dezinformacije. Osobni računi, grupe i stranice koje opetovano dijele neke od spomenutih tvrdnji bit će i trajno uklonjeni.

120 milijuna za promociju cjepiva

Istodobno su iz Facebooka najavili kako će podržati kampanje koje promoviraju cijepljenje. Tako će na svojim stranicama aktivno nuditi informacije o dostupnosti cjepiva i lokacijama na kojima ga ljudi mogu primiti. Osim toga ponudit će ministarstvima zdravstva, nevladinim organizacijama i UN-ovim agencijama diljem svijeta 120 milijuna dolara kredita za oglašavanje na Facebooku, ako će ga ovi iskoristiti za širenje provjerenih informacija o cijepljenju te o prevenciji bolesti COVID-19.